Lennufirma: tihe graafik toob kaasa ka rohkem hilinemisi

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna lennujaam
Tallinna lennujaam Foto: Peeter Langovits

Lennufirma SmartLynx lennud on viimase nädala jooksul Tallinnast lahkumisel mitmeid tunde hilinenud juba kahel korral.

SmartLynxi Eesti tegevjuht Kristiina Raidla-Puhmi sõnul ei ole need hilinemised omavahel seotud. 13. septembril hilines lend Kreetale tehnilise rikke tõttu ja tänane Türgi lend viibib meeskonna tööaja piirangu tõttu, mis kohustab minimaalseks puhkeajaks kahe lennu vahel jätma 12 tundi.

Viimase pooleteise kuu jooksul on SmartLynx Estonia opereerinud 189 lennusektorit ja enam kui 560 lennutundi. Raidla-Puhm ütles, et hilinemisi on olnud nende statistika järgi kokku koos tänasega 12 korral, nendest üheksal korral on olnud hilinemine alla kahe tunni ja kolmel korral vastavalt enam kui kaks tundi.

«Ühel korral on olnud tegemist lennuki tehnilise rikkega ja kõik teised hilinemised on põhjustatud erinevatest opereerimisega seotud põhjustest,» rääkis Raidla-Puhm.

Tõrkeid on põhjustanud hilisem saabumine teisest lennust, mille omakorda põhjustab tihti Vahemeremaades õhuruumi piirangud tiheda liikluse tõttu, ootamine tankimisjärjekorras ja kahel korral on tegemist olnud meeskonna töö-ja puhkeajast tulenevate piirangutega.

«August ja september on olnud SmartLynxi jaoks erakordselt tiheda graafikuga kuud ja seetõttu on olnud ka keskmisest enam hilinemisi, kuna ühe lennu hilinemine juba omakorda põhjustab teinekord järgneva lennu hilinemise,» selgitas Raidla-Puhm.

SmartLynx vabandab kõikide oma reisijate ja koostööparterite ees ning Raidla-Puhmi sõnul peetakse hetkel ka reisikorraldajatega läbirääkimisi täiendava hüvitise osas reisijatele.

Reisijatele soovitab lennufirma alati enne väljalendu kontrollida lennuaeg üle oma reisikorraldaja käest, sest esimesena saavad hilinemise kohta info just nemad.

«Kui reisijad on juba lennujaamas ja lennu hilinemine selgub alles vahetult enne väljalendu, siis eelkõige tuleks säilitada rahulik meel ja talitada lennujaama töötajate info järgi,» soovitas Raidla-Puhm. «Määratud lähteväravas oleva töötaja poole võib alati pöörduda oma küsimustega ja samas monitoril jookseb ka informatsioon uue  väljalennu aja või järgmise informatsiooni kohta.»

Kui  on tegemist tehnilise rikkega, siis tihti  ei ole võimalik täpset uut väljumisaega kohe öelda, vaid ka lennufirma saab infot teatud vaheaegade tagant mehaanikute ja inseneride käest, kes rikke parandamisega ametis on.

Kõikidel lennufirmadel on kohustus pakkuda reisijatele ooteajal hoolitsust toitlustamise ja sidepidamise võimaldamise näol ja samuti vajadusel majutust hotellis.

«Alati võiks reisijal endaga kaasas olla ootamatuse puhuks ka väike varu näiteks vajalikke ravimeid, beebitoitu, hügieenivahendeid või muud sellist, mille puudumine või otsalõppemine ooteajal võib saada probleemiks. Ikka alati hoida ligi head lugemist ja muusikat, siis läheb ka ootamine kergemalt,» lisas Raidla-Puhm.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles