Viking Line tahab meelitada Tallinna liinile rohkem kruiisireisijaid

Oliver Tiks
, reporter / toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Streigi tõttu võib seisma jääda ka Helsingi ja Tallinna vahel sõitev Viking XPRS.
Streigi tõttu võib seisma jääda ka Helsingi ja Tallinna vahel sõitev Viking XPRS. Foto: Liis Treimann.

Soome Ahvenamaa laevafirma Viking Line hakkab tegema muutusi vähem kui aasta Tallinna liinil ristelnud kiirparvlaevas XPRS ning avada seal uue tantsurestorani, et ahvatleda alusele suuremal hulgal kruiisireisijaid.


Turun Sanomat

vahendab tänases leheloos Viking Line'i tegevdirektori asetäitjat Boris Ekmani, kes kinnitas, et kompanii on otsustanud arendada edasi XPRS laeva kontseptsiooni.

Muudatusteks vajalike töödega alustatakse kiiresti - juba märtsi keskpaigas - ning uus tantsupõrandaga restoran plaanitakse avada volbriks ehk aprilli lõpuks.

Ruumi uuele meelelahutuspaigale leitakse laeva ahtriteki avatud osa katmisega. See nõuab mõne miljoni euro suurust investeeringud. XPRS jätkab ka ümberehitustööde ajal liinil.

«Nii on meil võimalus saada laevale nii päevastest tantsupidudest huvitatud kliente kui ka õhtuste minikruiiside reisijaid,» tõdes Ekman.

Viking Line teravdab sellega veelgi konkurentsi Tallinki ööpäevaringselt ristleva Baltic Princessi ning ka peamiselt päevastele kruiisidele panustava Eckerö Line'iga.

Ekmani sõnul on mõeldud ka muudatustele Tallinna liini ajagraafikus, eeskätt õhtuse väljumise varasemaks nihutamisele.

Viking Line'i esialgse plaani kohaselt pidid tantsimisest huvitatud reisijad mahtuma ära vööris olevasse restorani Red Rose, ent need pinnad on praegu vallutanud einestajad, mistõttu osutusidki muudatused laevas vajalikuks.

Sooduspakkumised meelitavad kliente

Turun Sanomate andmetel on laevafirmade aasta algus olnud kiire ning Soome-Eesti liikluses kasvas reisijate koguhulk jaanuaris peaaegu viiendiku võrra. Samal ajal on täheldatud kasvu ka teistel liinidel.

Ekmani sõnul meelitavad inimesi laevadele praegu just head hinnad. Päevaste kruiiside hinnapakkumised on vajunud põhja ja näiteks Tallink on pakkunud reise isegi tasuta.

Samas langes kaubavedude maht jaanuaris keskmiselt paarkümmend protsenti, mis on kompaniidele allaneelamiseks raske tükk.

Läänemerele ilmuvad veel selle aasta jooksul ka täiesti uued laevad. Tallinna-Stockholmi liinil alustab kevadel Tallinki uus kruiisilaev Baltic Queen ning Mariehamni-Stockholmi liinile tuleb aasta lõpul ka uus Viking Line'i alus praeguse töönimega ADCC.

Viking Line'i ootavad aga peagi muudatused ka juhtkonnas, sest firma praegune tegevjuht Nils-Erik Eklund on lubanud ametist loobuda järgmise aasta alguses ning tema järel läheb kohe pensionile ka Boris Ekman.

Kompanii otsib neile juba järglasi ning üheks tugevamaks kandidaadiks peetakse Soomest ja Eestist taandunud Nordic Jet Line'i tegevjuhti Mikael Granrothi, kes on teinud Viking Line'iga ka minevikus palju koostööd.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles