Lennujaam palkab probleemide vältimiseks lennuki vastuvõtjad

Hanneli Rudi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna lennujaam.
Tallinna lennujaam. Foto: Teet Malsroos/Õhtuleht

Tallinna lennujaama pressiesindaja Lauri Linnamäe sõnul oli reedeõhtuse Vilniuse lennu puhul ühelt poolt tegu inimliku eksitusega ning nüüd on lennujaamal kavas tööle võtta lennukite koordineerijad.

«Siin sündis kaks paha asja korraga. Ühelt poolt oli tegu üsna erakordse olukorraga, kus tühjana saabuma pidanud lend mängiti ümber ning saabus koos reisijate ja pagasiga,» selgitas lennujaama pressiesindaja Lauri Linnamäe.

Teiselt poolt lisandus inimlik eksitus, kus info sellisest ümbermängimisest ei liikunud lennujaamas sees piisava ajavaruga lennuki teenindamiseks vajalike inimesteni, kes tegutsesid enda ettenähtud tööplaani kohaselt ehk teenindasid teisi lende.

«See tähendab, et ka selguse saabudes kulus omakorda aega, et lennukit teenindavate inimeste tööjaotus käigu pealt ümber mängida,» tunnistas ta. Reisijatele jõuti lennukile küll õigeks hetkeks vastu, kuid terminali pääs viibis ja pagasi kättesaamine venis Linnamäe sõnul lubamatult pikaks.

«Ma rõhutaks üle, et meil ei ole mingeid etteheiteid lennufirmale ega Vilniuse kolleegidele. Reedel juhtunud infopeetus lennujaamas on meie süü ja me võtame seda väga tõsiselt, et reisijad enam selliseid viivitusi ja infopuudust kogema ei peaks,» rõhutas pressiesindaja.

Tallinna lennujaama tütarettevõtte Tallinn Airport GH juhatuse esimehe Tiit Kepi sõnul on nad tööprotsessid ja info liikumise peadispetšerilt lennukit teenindava personalini uuesti läbi analüüsinud ja nüüd teatakse, millele rohkem tähelepanu pöörata. Ta lisas, et juba lähinädalatel võetakse tööle koordineerijad, kes oleks lennukil n-ö juures maandumise hetkest kuni väljumiseni.

«Jälgiks, et kütus oleks õigeks hetkeks tangitud, catering kohal, pardaleminek algaks õigel hetkel, et saabudes oleks lennukil buss vastas ja terminal vastuvõtuks valmis, et pagasi käitlemine ei viibiks,» tutvustas ta koordineerijate ülesandeid. «Et kokkuvõttes oleks viivitusi, mis on reisijatele alati ebamugavad, vähem, ning et erakordsete olukordade tekkides oleks reisijad alati piisavalt informeeritud,» lisas ta.

Lennujaama esindajate sõnul soovivad nad siiralt vabandada kõigi reedel Vilniusest saabunud reisijate ees. «Võtame sellest juhtumist saadud õppetundi väga tõsiselt ning muudame juba lähiajal oma töökorraldust paindlikumaks, et see ei korduks,» kinnitasid nad.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles