Tez Tour: meil ei ole võimalik lennuaja muutumist ette näha

Alanya on Türgis üks populaarsemaid puhkamiskohti.

FOTO: Elmo Riig / Sakala

Reisikorraldaja Tez Tour tegevjuht Tatjana Arhipova selgitab, miks lükati 10. aprillil puhkusereisi lennuaega edasi üle 12 tunni ja miks keegi seda reisijaile ei hüvita.


Millega põhjendas lennuaja edasi lükkamist lennufirma? Mis juhtus 3 nädalat enne reisi ja miks algul reklaamiti välja teine, klientidele hoopis mugavam Tallinnast lahkumise aeg? Tehnilist riket ei saa ju nii pikalt ette teada.

Lennuajad muutusid, kuna lennufirma, kellega koostöös Türgi reise planeeriti, ei saa esialgselt väljakuulutatud aegadel lendusid teha. TEZ Tour tugines reiside reklaamimisel ja müügil heauskselt lennufirmaga kokkulepitud lennuplaanile. Meil ei olnud võimalik lendude muutumist ette näha.

Arusaadav, et tegu on Tez Tourist mitteoleneva põhjusega, kuid kuna esimese päeva söögid-joogid jäävad nüüd ära, siis kas UAI paketi puhul ei peaks seda klientidele kuidagi kompenseerima? Või ongi see äriidee, kuidas kokku hoida? Selline kahtlus võib tekkida.

Kahtlemata pole lennuaja muutmine mingi äriidee ning reisikorraldaja sellest mingit kulude kokkuhoidu ei saa. Hotellid on kõik eraldiseisvad ettevõtted, kellelt Tez Tour tellib majutusteenust. Hotellipakettide maksumust arvutatakse tellitud ööde, mitte tundide järgi. Kõikidel klientidel on ööde arv nähtav ka reisidokumendi peal.

Hotellil puudub mistahes kohustus seoses lennuaja muutumisega hindu alandada. Praktikas hotellid seda ka ei tee. Rahvusvaheliselt arvestavad hotellid majutuspäeva alguseks kell 14 ning majutuse lõpuks järgmise päeva kella 12. Antud juhul saabuvad kliendid hotelli öösel ning selleks et kliendid saaks oma toad kohe saabumisel tuleb hotellilt tellida majutus väljalennukuupäeva järgi.

Kahjuks ei ole siinsel reisikorraldajal muud võimalust, kui pakkuda sellises olukorras klientidele võimalust reisist loobuda ning kogu reisiraha tagasi saada, kuna varasemalt kokkulepitud lennuaega ei ole ühelgi juhul võimalik tagada.

Lepingust taganemisel on klientidel võimalik pöörduda teiste reisikorraldajate poole, korraldada ise oma reis sobivatel kellaaegadel või teha puhkuseks alternatiivseid plaane, et vältida kasutu puhkuseaja tekkimist ja sellega seotud mittevaralist kahju.

Kas vastab tõele, et enne maikuud ehk ametlikku turismihooaga on Paljudes kohtades veekeskus suletud ja paljusid teenuseid ei pakuta, mis tähendab, et UAI asemel saavad kliendid AI variandi? Kas sel juhul pole tegu mitte eksitava reklaamiga?

Türgis algab ametlik turismihooaeg tõepoolest 10. maist ning sellega seoses on hotellides pakutavad teenused enne nimetatud kuupäeva piiratud. Seda oleme selgitanud ka kõigile oma agentidele, kes omakorda teavitavad sellest kliente enne lepingute sõlmimist.

Mõningate teenuste puudumine enne turismihooaja algust kajastub ka hotellipakettide hinnas - hinnad tõusevad märgatavalt, kui hooaeg algab. Paljud inimesed soovivad just nimelt lennata Türki enne hooaega, kuna ilmad ei ole siis veel kuumad ning hinnad on soodsamad. Oluline on ka mõista, et hotellide teenindusplaanid (All Inclucive, Ultra All Inclucive jt.) on hotellipoolsed teenused, mis ei kuulu reisikorraldaja vastutusse.

Populaarne