Intervjuu: Turismifirmade kadu sunnib ettevaatlikkusele

Riina Martinson
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pille Paisuots.
Pille Paisuots. Foto: Henn Soodla

Ärev aeg toob kaasa riske turismisektoris ja reisiplaane tegevaid inimesi sunnib ettevaatlikkusele hirm: äkki läheb järgmisena pankrotti just see firma, mille kaudu mina olen oma hoolikalt kogutud rahaga puhkuse broneerinud?


Kas Pärnumaa inimesed tihkavad enam raha reisimisele kulutada?


Estraveli Lääne-Eesti piirkonna müügijuht Pille Paisuots: Kindlasti saab väita, et pärnakad on aastatega üha reisihimulisemaks muutunud. Praegu on tänu USA lendude sooduspakkumistele puhkusereisijate populaarseim sihtkoht Ameerika. Samuti on pärnakate seas menukad Egiptus ning Kanaari saared. Veel võib eksootiliste tõmbenumbritena nimetada Taid, Malaisiat ja Dubaid.



Pärnakad on ära käinud väga kaugetes kohtades: Roheneemesaartel, Ugandas, Ghanas, Surinames, Bhutanis. Jõutud on isegi Antarktikasse ja võetud ette ümbermaailmareise.



Viimasel ajal on mitu turismifirmat pankrotiga lõpetanud, kas inimesed julgevad reisfirmade teenuseid kasutada ja ettemaksu teha?


Jah, olukord on tõsine. Aina sagedamini kohtab ajalehtedes lugusid inimestest, kelle puhkusereis on ettevõtte süül nurjunud ja kahjutasu saamata jäänud. Pankrotiga lõpetanud ettevõtete Marhaba, LineCross, Aaria Reisid, Happy Travel ja Eurotour klientide olukord on veel hullem, sest pole teada, kas nende reiside eest ette makstud raha tagastatakse või tuleb see korstnasse kirjutada.



Kindlasti ei tasu eelmainitu tõttu reisimisest loobuda. Tuleb mõelda ratsionaalselt ja soetada oma ostud reisibüroost, mis tagab kindluse makstud summade suhtes. Tugeva finantstaustaga turismiettevõttest ostmine garanteerib, et kui reisikorraldajaga peaks midagi juhtuma ja reis jääb ära, saab klient esimesel võimalusel oma raha tagasi ja pankrotipesast võlgade väljanõudmine jääb büroo mureks. Kui äpardus juhtub reisi ajal, on kliendi kodumaale tagasitoomise kulude täies mahus katmine tagatud.



Usaldusväärse reisibüroo kaudu lennupileti soetanu on samuti paremas seisus kui lennufirma veebilehelt ostnu. Reisibüroost saab piletiraha probleemideta tagasi, aga otse lennufirmast ostnud võivad kahju kannatada.



Kuidas valida usaldusväärne büroo?


Turismiseaduse järgi peab valmisreise korraldavatel ja edasimüüvatel ettevõtjatel olema tagatis, et ülalmainitud juhtumite korral oleks finantse kahjude korvamiseks.



Kindlasti tasub tagatise olemasolu ja suurust varem majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kodulehelt kontrollida. Selleks tuleb minna aadressile http://mtr.mkm.ee ja otsida reisibüroo nime järgi (“ettevõtja otsing”). Koos registreeringu andmetega kuvatakse sinna tagatise suurus. Kehtib põhimõte: mida suurem, seda kindlam.



Enne reisi tasub külastada portaale, kus kogenenud matkajad jagavad soovitusi ja nõuandeid nii sihtkohtade, hotellide kui reisifirmade kohta. Mainida võiks meie oma kohalikku trip.ee-d või globaalset tripadvisor.com-i. Kõike loetut ei tasu küll puhta kullana võtta, kuid suure tõenäosusega tulevad seal ilmsiks ebakvaliteetsed teenusepakkujad ja ebaõnnestumised.



Kas inimesed raatsivad reisikindlustuse peale kulutada?


Äärmiselt oluline on igale reisile teha korralik kindlustus, mis hõlmab nii tervise-, pagasi- kui reisi katkemise kindlustust. Põhjalikult peab uurima väikses kirjas tingimusi, sest näiteks mõne krediitkaardi juurde pakutavad aastased reisikindlustused ei kata sageli kõiki riske.



Turistile, kes pole teinud reisi- või eraldi tervisekindlustust, võib käe lahasessepanek kujuneda äärmiselt kulukaks. Rääkimata siis pimesoolepõletikust või toidumürgitusest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles