Eesti hakkab meelitama loodusturismihuvilisi

Kes soovib looduses karu näha? Eesti loodusturismiettevõtjad lubavad karuvaatlusele tulijatele, et üheksal juhul kümnest saavad nad metsas mesikäpaga näost näkku kohtuda.

FOTO: Elmo Riig / Sakala

Kui lõppeva aasta tõmbenumbriks oli välisturistidele suures osas Tallinn kui Euroopa kultuuripealinn, siis uuel aastal on kavas välismaalasi siia meelitada meie mitmekesise loodusega.

EASi juhatuse liige Maria Alajõe hindas tänavuse aasta Eesti turismile väga edukas. Välisturistide ööbimiste arv kasvas kaheksa esimese kuu jooksul võrreldes eelmise aasta sama ajaga lausa 17 protsenti ja siseturism 12 protsenti.

Alajõe sõnul avaldas kindlasti mõju Tallinna Euroopa kultuuripealinnaks olemine, sest ajendi reisimiseks annab ikkagi pigem konkreetne sündmus (kontsert, näitus) või tuttava positiivne elamus.

«Kultuuripealinna staatuse tõttu pöörati Eestis toimuvatele kultuurisündmustele rohkem tähelepanu ja põhjust tulla oli seetõttu küllaga,» märgib ta.

Loodusturismi aasta

Kuna sellised teema-aastad teevad Eesti välisturistile paremini nähtavaks ja atraktiivsemaks, kuulutati tulevane aasta loodusturismi aastaks. Eestlane on harjunud loodusega enda ümber, me isegi ei taju alati, et see on Eesti omapära, peame seda tavaliseks.

Samas, turistid imetlevad meie saari, pankrannikut või talvist jääteed üle mere. Euroopas oleme tuntud ka kui harukordne linnuriik, kus hobiornitoloogid käivad lindude rännet jälgimas.

Loodusturismihuvilistele pakub Eestis teenuseid üle 600 ettevõtte, kes püüavad pakkuda erakordset kogemust. «Kas teie teadsite, et näiteks karuvaatluse puhul on meie professionaalsed turismiettevõtjad taganud võimaluse huvilistel karu näha üheksal juhul kümnest?» küsis Alajõe.

Vaatamisväärset on palju

Loodusturismiaastal üritavad turismijuhid välismaalast Tallinnast kaugemale suunata, kuna enamasti jäädakse Tallinna pidama ega teatagi, et loodus ja võimalused aktiivseks puhkuseks on vaid mõnekümne minuti kaugusel.

Hämmastav, aga välisturistidest ligi pooled on korduvkülastajad, seega tuleb neile leida üha uusi põnevaid võimalusi, mida peab ka huvitavalt pakendama. EAS näebki oma rolli selles, et aitab ettevõtjatel toredaid elamusi turismitoodeteks arendada ning lehtedel visitestonia. com ja puhkaeestis.ee atraktiivselt välja pakkuda.

Esmase tähtsusega sihtturud on meil Soome, Venemaa ja Saksamaa, järgnevad Rootsi, Norra ja Läti, kuid töö külastajate siia meelitamiseks käib ka teistes maades – USA, Hiina ja Jaapanini välja. Kaugelt külalisi meelitab Eestisse põhjamaiselt karge kliima, mitmekesine floora ja fauna, hõre asustus, väiksed vahemaad ja neli eripalgelist aastaaega.

Populaarne

Tagasi üles