Millal tuleks pakutavast hotellitoast keelduda?

FOTO: Arne Trautmann / PantherMedia / Scanpix

Sellele küsimusele aitab vastust leida reisimüüja Scott Laird. Ta annab nõuandeid lähtuvalt oma kogetust ning toob asjakohaseid näiteid.

Reisimüüjana kuulen ma aeg-ajalt ikka lauseid stiilis «See hotell oli täiesti vastuvõetamatu.» Aga ometi sa magasid seal, kas pole?

Reisil olles hülgavad mõned inimesed ratsionaalse mõtlemise ja lepivad asjadega, mida nad igapäevaselt kindlasti niimoodi ei jätaks.

Sa oled teinud endast kõik oleneva, et saaksid pärast pikka reisipäeva maanduda mõnusasse hotelli, mida sa kaua aega valisid. Saabudes selgub, et hotell on üsna kaugel sinu ootustest. Kas sa lihtsalt lepid pakutavaga, et saaksid juba rahulikult oma toas olla? See ei ole alati parim idee.

Mõnikord on hädavajalik oma hotellitoast keelduda, ükskõik kui väsinud sa pikast päevast ka pole. Üks asi on see, et sinu tuba ei vastanud ootustele, kuid mõnikord ei ole tuba ka kõigele lisaks piisavalt turvaline paik, selles osas ei taha sa ju kindlasti järeleandmisi teha?

Ruum on kahjustunud või halvas seisukorras

Ükskord peatusin ma ühes rannahotellis, järgmisel päeval pidin minema sealt kruiisile. Kui tuppa sisse astusin, siis kuulsin ma oma jalgade all plärtsatust. Vaip oli täiesti läbivettinud.

Ma helistasin vastuvõtu lauda, kus nad ütlesid, et selles kategoorias on kõik toad välja müüdud, aga nad võivad saata koristajad vaipa kuivatama. Mina sellise asjaga ei nõustunud. Märja vaipkattega tuba ei tohiks külaliste jaoks üldse avatud olla. Hotell peaks hooldama ja koristama tube oma ajast, mitte nende külaliste ajast.

Pärast mõningat otsekohest arutelu, anti mulle lõpuks sama kategooria tuba, millel oli kergelt parem vaade.

Kui ma oleksin sinna tuppa jäänud, siis ei oleks minu edasistel kaebustel enam erilist kaalu, sest lõppude lõpuks on tuba järelikult piisav, kui sa oled valmis sinna kõigest hoolimata jääma.

Ruum ei vasta sinu broneeritud kategooriale

Hotellitubade kategooriate omavahelistest erinevustest on mõnikord raske aru saada. Kui palju suurem on juuniorsviit tavalisest sviidist? Mis on äriklassi toas parem kui standardtoas? Kas mulle antud tuba ikka on vastavas kategoorias?

Külaline ei peaks saama tuba, mis on kategooriliselt erinev sellest, mida ta ootas (tõenäoliselt lähtudes internetis nähtud piltidest). Kui tuba tundub olevat madalama kategooria oma, siis uuri hotelli personalilt selle kohta. Mõnikord võib olla nii, et tubade ainus vahe on korruse erinevus. Mina töötasin kunagi hotellis, kus standardklassi toad ja äriklassi toad olid identsed, ainuke vahe oli selles, et äriklassi toad asusid kõrgemal.

Toa turvalisus ei vasta nõudmistele

Minul on harjumuseks hotellituppa jõudes panna uksele kett ette. Ükskord oli aga nii, et hotellituppa sisenedes märkasin, et seal ei olnudki ketti. Oli olemas keti kinnitamise koht, kuid ketti ennast ei olnud. See tundus minu jaoks kahtlane, sest turvalisuse jaoks mõeldud asjad peaksid olema töökorras. See tähendas minu jaoks toa vahetamist.

Teine probleem on see, kui hotelli töötajad ütlevad sinu toa numbri valju häälega välja, eriti siis, kui kasutatakse ka nime.

Uksekaardid on küll hotellides üha turvalisemad, kuid sellegi poolest ei ole külalisel mugav, kui tema toa number on teada mitmetele võõrastele isikutele. See ei mõjuta mitte ainult külalise kindlustunnet, vaid keegi võib seda kurjasti ära kasutada ja näiteks tema arvele asju panna.

Hotelli rajatised või teenused ei vasta ootustele

Oluline on broneerimise ajal pöörata tähelepanu eritingimustele. Mõned hotellid informeerivad oma külalisi juba broneeringu tegemise ajal, et kõik ei pruugi hotellis olla hetkel tavapärane. Kui erisused tulevad külalisele üllatusena, siis peaks tal olema võimalus broneering tühistada, ilma et ta seetõttu rahaliselt kaotaks.

Jällegi on oluline, et külaline ei jääks hotelli, kus asjad ei vasta tema ootustele. Kui hotelli jäädakse, siis see on märk sellest, et olukord on inimesele vastuvõetav.

Kuidas keelduda

Hotellitoast tuleks keelduda viisakalt, vajadusel rääkida juhatajaga. Esmalt selgita neile, miks see tuba on vastuvõetamatu, seejärel palu alternatiivset majutust. Kui hotell ei ole väga täis, siis tavaliselt paigutatakse külaline teise tuppa, mis on samas kategoorias.

Kui hotell üldiselt ei ole vastuvõetav, siis peaks hotell nõustuma broneeringu tühistamise ja raha tagastamisega. Hea hotell on selline, mis uurib konkurentidelt, kas neil on sulle midagi pakkuda.

Pärast pikka reisipäeva on taoliste probleemidega tegelemine tüütu, kuid ometi hädavajalik, et edasine puhkus kulgeks meeldivalt ja ootustele vastavalt.

Populaarne

Tagasi üles