Indoneesias õnnetusse sattunud lennuki eelviimane lend möödus juba kui Ameerika mägedel

Agaate Antson
, Reisile.ee toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lion Airi lennuk.
Lion Airi lennuk. Foto: Trisnadi / AP/ Scanpix

Indoneesia lennuamet teatas, et pärast 29. oktoobri lennukatastroofi kontrollitakse kõik Boeing 737-MAX tüüpi lennukid üle. 

​Odavlennufirma Lion Airi lennuk kukkus esmaspäeva varahommikul Jakarta lähistel merre ning kõik pardal olnud 189 reisijat hukkus.

Indoneesia transpordiminister Budi Karya Sumadi on nüüd nõudnud, et kõik lennufirmad inspekteeriksid kõiki Boeing 737-MAX lennukeid, vahendas The Independent. 

Indoneesia meedia andmetel oli õnnetusse sattunud Lion Airi lennuki katastroofile eelnev lend juba tõeline õuduste sõit, vahendas Business Insider.

Pühapäevaõhtune lend Balilt Jakartasse oli viimane, mille puhul Lion Airi lennuk sihtkohta kohale jõudis. Lennukis olnud reisija Alon Soetano väitel kõikus lennuk sedasi üles alla, et reisijad olid paanikas ning paljud olid oksendanud.

«Ligi kolm kuni kaheksa minutit pärast õhkutõusu tundsin, et lennuk kaotab võimsust ja justnagu ei suudaks kõrgemale tõusta,» kirjeldas Soetano ning lisas, et seejärel lennuk taas kaotas kõrgust ning tõusis taas.

Soetano sõnul oli see kui sõit Ameerika mägedel, mistõttu tekkis paljudel paanika.

Indoneesia riikliku transporditurvalisuse komitee andmetel oli Lion Airi lennukil enne allakukkumist probleem kiirusanduriga. Lennukist kätte saadud info kohaselt oli õnnetusse sattunud lennukil mõni minut pärast õhkutõusu ebaühtlane kiirus, kõrgus ning ka lennusuund. 

Lion Airi lennukipargis on hetkel 11 uut 737-MAX lennukit ning ka Garuda Indonesia lennufirmal on üks, mis esmaspäeva õhtul üle kontrolliti.

Transpordiministeerium plaanib Lion Airi lennukid üle kontrollida nii kiiresti kui võimalik ning kõigi lennukite puhul teostatakse põhjalik tehniline kontroll.

Lion Airi õnnetuse näol oli tegemist suuruselt teise lennukatastroofiga Indoneesia ajaloos. Viimastel aastatel on Lion Airi lennufirma lennukid sattunud aga mitmetesse väiksematesse õnnetustesse.

2004. aastal sattus Lion Airi lennuk maandudes õnnetusse, 25 inimest pardal olnud 163st hukkus.

Nii 2011. kui ka 2013. aastal sõitsid Lion Airi lennukid rajalt välja, esimene kord Sepinggani lennujaamas Borneol ning teine kord Bali Denpasari lennujaamas.

Indoneesia lennuohutuse maine jätab paraku soovida. Alates 2007. aastast on mitmel riigi lennufirmal olnud nii Euroopa Liidu kui ka Ameerika Ühendriikide õhuruumi sisenemine turvaprobleemide tõttu keelatud. Neli kuud tagasi see keeld Euroopa Liidu puhul eemaldati.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles