14 lennusaladust, millest enamikul reisijatest pole aimugi

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

Foto on illustratiivne

FOTO: ALBERT GEA / REUTERS/ Scanpix

Tahad lennukis paremat teenindust või soovid kindel olla, et sind lennule lubatakse? Loe neid lennusaatjate näpunäiteid.

Väljaanne Business Insider küsitles üle 80 erineva lennufirma töötajaid, piletimüüjaid, lennuvärava teenindajaid ning teisi lennujaama klienditeenindajaid, saamaks teada põnevaimat infot lendamise kohta. 

– Lennu ajal ei ole füüsiliselt võimalik lennuki ust avada, kuid kui seda sellegipoolest üritad, visatakse sind lennukist välja

On ette tulnud juhtumeid, kus reisija üritab lennu kestel ust avada. Enamasti lõpetab selline reisija käeraudades ning peab leppima vahistamisega lennuki maandumisel. Mõnel juhul teeb piloot hädamaandumise ning annab tülika reisija kohe politseile üle.

– Lennukid pole pooltki nii puhtad kui tunduvad

Mikrobioloogid on leidnud, et lennuki toidulauad on kõige ebahügieenilisemad kohad lennukis. Paljud vahetavad toidulaudade peal imikute mähkmeid ning mitte alati ei puhastata lendude vahel laudu korralikult. Isegi kui kõik lauad on lapiga üle võetud, tasub meeles pidada, et lappi, millega alustati laudade pühkimist esimesest istmereast, ei pesta vahepeal. Seega jõuab see puhastuslapp tagumiste pinkideni jõudes koguda hunniku baktereid.

Lisaks juhtub reisijatel WCd külastades tihti «äpardusi». Kui lähed paljajalu või sokkides WCsse, võid kindel olla, et see, mis seal maas on, pole vesi.

– Võid pardale võtta oma e-sigaretid, kuid Samsung Galaxy Note 7 nutitelefoni pead maha jätma

Plahvatusohtlikud esemed on lennukis keelatud, mistõttu on ka Samsung Galaxy Note 7 nutitelefoni nii pardale võtmine kui ka pagasisse panemine keelatud. E-sigaretid võib aga pardale võtta (kasutada neid lennu ajal siiski ei tohi), patareide tõttu ei tohi neid pagasisse jätta.

– Väldi lennukites pakutavat vett

Lennukis pakutav vesi (välja arvatud pudelivesi), mille alla kuulub ka kohv ja tee, tuleb lennuki veekraanidest, mida ei puhastata mitte kunagi. Mitte ükski lennusaatja ei tarbi lennukivett. Lisaks selgus hiljutises uuringus, et üks kaheksast lennukist ei läbi veekvaliteedi standardeid. 15 protsenti testitud lennukite veest sisaldas isegi potentsiaalselt kahjulikke baktereid.

– Lennusaatjate palk hakkab jooksma alles hetkest, mil lennuk õhku tõuseb

Lennusaatjatele makstakse ainult lennutundide eest, mitte lennu ettevalmistamise ja hilisema kabiini puhastamise eest. Näiteks võid olla küll tööl 12 tundi päevas, kuid palka saad vaid kuue tunni eest. Seega pole see just kõige tasuvam töö.

Lisaks ei ole lennusaatjatel sellist tervisekindlustust, mis kataks nende kulud, kui nad peaksid end vigastama sinu käsipagasit pea kohal olevatesse kappidesse paigutamisel. Seega ei tasu oodata, et nad oma tervist sinu aitamise nimel ohtu sooviksid seada.

– Mida varasem hommikutund, seda tõenäolisem, et sinu lend ei hiline

Mida hiljem lendad, seda suurema tõenäosusega mõjutavad päeva jooksul ette tulnud hilinemised ka sinu lennukit.

– Lennusaatjad paluvad sul aknakatte avada põhjusega

Aknakatted peavad kindlasti olema lennuki maandumisel ja õhkutõusul avatud, sest lennusaatjad peavad hädaolukorra puhul kiirelt hindama, millist väljapääsu oleks kõige turvalisem kasutada. Ning seda, kas kusagil põleb või uputab, näeb ainult akendest.

– Viimasena check-in'i tehes saab sulle osaks tore lisaboonus

Kui teed viimasena check-in'i, saad suure tõenäosusega oma pagasi lindilt kätte esimesena, kuna pagas pakitakse kättesaamise järjekorras. Ehk siis, esimesed kotid lähevad kõige alla ja viimased kõige peale.

– Sa ei tohi lennule kaasa võtta oma alkoholi

Mõni inimene proovib lennule kaasa võtta kas minipudelites kanget alkoholi või ostab keelekastet lennujaamapoest. Oma alkoholi tarbimine on aga lennukis keelatud. Lennusaatjad peavad teadma, kui palju alkoholi oled tarbinud, kuna mida kõrgemale lennuk tõuseb, seda suuremat mõju avaldab alkohol ajule. Lennusaatjad peavad tegema kindlaks, et keegi lennukis liialt purju ei jääks.

– Hädaolukorraks mõeldud liuraja avamise korral pead maksma tuhandeid eurosid trahvi

2014. aastal soovis üks China Easter Airlinesi reisija pärast maandumist lennukist «kiiremini väljuda» ning avas hädaolukorraks mõeldud liuraja. Selle tõttu hilines lend kaks tundi ning lennufirma sai 13 600 eurot kahju.

Eelmisel aastal tõmbas United Airlinesi lennusaatja kogemata liuraja lahti. Kuigi see ei saanud vigastada, läks kõigest selle tagasi kokku pakkimine maksma üle 5000 euro.

– Sa võid olla sunnitud istuma lennu ajal surnu kõrval

Kui tuleb ette, et keegi peaks lennu ajal hinge heitma, jäetakse ta oma kohale istuma kuni maandumiseni. Suure tõenäosusega asetatakse võõraste pilkude kaitseks hukkunule peale tekk, kuid istekohalt ei hakata teda liigutama.

– Mõnel lennul on endiselt riietumisreeglid

Pole vahet, kas lendad tava- või äriklassis, Unitedi, American ja Delta Airi lennufirma lennukites pead kandma jalanõusid. Ilma nendeta ei lubata sind isegi mitte pardale.

United Airlines võib mitte lubada lennule ka inimesi, kes nende arvates ei ole korralikult riides. American Airlines võib lendamise keelata neile, kes kannavad solvavat või teiste jaoks ebameeldivust tekitavat riietust.

– Mõne lennufirma lennusaatjad tohivad reisijate peal kasutada taserit

Korean Air muutis hiljuti elektrišokirelva taseri kasutamise lihtsamaks. Kui varem tohtisid lennusaatjad taserit kasutada ainult siis, kui kellegi tõttu oli teiste reisijate elu ohus, siis nüüd tohivad Korean Airi töötajad kasutada taserit ka lihtsalt vägivaldsete klientide puhul.

– Lennuki tagaosas on parem teenindus

Enamik reisijaid eelistab eespool olevaid istekohti, kuna see tähendab, et nad saavad pärast maandumist kiiremini lennukist välja ning samuti ka toidu esimesena kätte. Kuid kui istud tagapool, saad kõige meeldivama teeninduse osaliseks.

Kui keegi esiistmelt soovib endale tekki või uut veinipudelit, siis jääb tema soov täitmata. Kui terve lennukitäis rahvast näeb, et kellelegi pakutakse lisamugavusi, hakkaksid ka teised seda nõudma. Paraku on lennukites piiratud arv patju, kõrvaklappe, hambaharju ja alkoholi. Seega, kui tagaistmetel reisijad küsivad endale midagi lisaks, on lennusaatjatel palju lihtsam see neile anda, ilma et terve lennuk sama asja nõudma hakkaks. 

Tagasi üles