Reisijad said lennufirma pankrotistumisest teada alles lennujaamas

jaga E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

FOTO: Kuvatõmmis Instagramist/ @vrn_spottergroup

Odavlennufirma Primera Air lõpetas esmaspäeval pankrotistumise tõttu päevapealt lendamise. Sellest ei olnud teadlikud aga nende Stanstedi lennujaamas New Yorki ja Washingtoni lendamist oodanud reisijad, kes kuulsid pankrotist alles lennujaamas.

Lisaks Stanstedi lennujaamas halba uudist kuulnud Primera Air reisijatele jäid lõksu ka Pariisist Torontosse suundunud reisijad ning Põhja-Ameerikast tagasi Euroopasse suunduma pidanud reisijad, kirjutas The Independent.

Ettevõtte pankrot tähendab, et kõik juba ostetud lennupiletid muutusid kehtetuks, samuti jäävad välja maksmata suviste lendude tühistamistest ja hilinemistest tulenenud hüvitised reisijatele. 

Islandlastele kuulunud, kuid Lätis ja Taanis baseerunud Primera Air pakkus peamiselt põhja-eurooplastele tšarterlende juba 15 aastast.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

I was a passenger on the cancelled flight yesterday from Paris to Toronto. Primera Air declared bankruptcy halfway through the boarding process and passengers had to be escorted out of the plane as all operations have ceased. Read about my experience in my article - link in bio! If you know who the crew were, I hope they get this message and know we appreciated everything they did to try and keep everyone calm and have the situation under control. People were angry and taking it out on the crew - I know they were just doing their job and it wasn’t easy managing this customer tornado while also learning they just lost their jobs. Thank you! . . . . . #primeraair #primeraairlines #pf025 #october1st #paris #toronto #paristotoronto #cancelledflight #bankruptcy #lifestories #reallifeexperiences #cabincrew #airhostess #breakingnews #aviation #bbcnews @cnntravel #cnntravel @nbcnews #nbcnews #cp24 @cbcnews #reuters #financialtimes #travelnews #travelling #travelexperience #travelblogger #stories

A post shared by MJ (@maryjanezvibes) on

2017. aastal teatas lennufirma oma ambitsioonikatest lennuplaanidest, milles plaaniti avada lende Stanstedist ja Birminghamist New Yorki, Bostonisse, Washingtoni, Torontosse ning ka mitmesse Euroopa riiki nagu näiteks Hispaaniasse. 

Kuid enne veel, kui lende jõuti opereerimagi hakata, ärritas Primera Air tuhandeid reisijaid mitmest liinist loobumisega ning kõige lõpuks teatas lennufirma, et loobub Birminghamist lendamisest sootuks.

Primera Air süüdistas tekkinud olukorras lennukitootjat Airbusi uute A321 lennukite toomises viivitamisega ning vähest nõudlust.

Stanstedist Atlandi-ülesed lennud siiski avati, kuid paljud reisijad tundsid end uhiuute Airbusi lennukite asemel 28-aastase Boeing 757ga lennates petetuna. Lisaks sellele kurtsid reisijad pidevalt kehva klienditeeninduse üle.

Isegi kui hakkasid juba levima kuuldused Primera Airi pankroti kohta, müüs lennufirma oma kodulehel kuni eile kella 17ni veel endiselt pileteid.

Primera Airi lennupiletid ostnud reisijatel on nüüd mitu võimalust oma raha tagasi saada. Kui lennupiletid osteti krediitkaardiga, tuleks ühendust võtta oma pangaga. Muudel juhtudel tasub kontakteeruda oma reisikindluse pakkujaga. Need, kes ostsid piletid osana puhkusepaketist, saavad oma raha tagasi reisibüroolt.

Tuhanded reisijad, kellele Primera Air oli võlgu tühistamisest või hilinemisest tuleneva hüvitise, jäävad tõenäoliselt rahast ilma. Praegu tundub, et lennu tühistamise puhul paluti reisijatel broneerida ise uus lend, lubadusega, et Primera Air maksab hiljem lennupiletite summa tagasi. See aga jääb nüüd täitmata.  

Eile Stanstedi lennujaamas Washingtoni lendama pidanud reisijad ootasid juba lennukis, samal ajal kui kapten ootas uusi juhiseid. New Yorki suundunud reisijaid ei lubatud enam aga isegi lennukisse. Paljud reisijatest olid ameeriklased, kes ootasid kojusõitu.

Independenti andmetel teatas lennufirma pankrotist keskööl ning Primera Air süüdistab enda languses Airbusi. Lennufirma välja saadetud teates kirjutati, et ilma laenudeta ei näe nad enam võimalust oma opereerimist jätkata.

«Pärast tohutult rasket tööd ja pühendumust, mis selle lennufirma ülesehitamiseks on panustatud, on see suur pettumus,» oli teates kirjas.

«Ettevõte soovib siiralt tänada kõiki oma töötajaid nende raske töö ja pühendumuse eest, oma kliente aastatepikkuse lojaalse toetuse eest ning oma tarnijaid nende koostöö eest,» seisis teates.

Tagasi üles