Reisilennukid võivad väravast lennurajani ruleerides kulutada kuni tonni kütust (1)

Agaate Antson
, Reisile.ee toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto on illustratiivne
Foto on illustratiivne Foto: Péter Gudella / PantherMedia / Scanpix

Olenevalt lennuki suurusest ja mootorist võib lennujaamas väravast lennurajani kestev sõit kulutada ligi tonni kütust.

416 reisijat mahutav Boeing 747 kulutab 15-minutilise lennurajalt väravani ruleerimisel ligi tonni kütust, kirjutas Traveller.

Kuigi lennukite mootorid on õhus olles üha energiasäästlikumad, ei kehti sama lennuki liikumisel mööda maismaad, kui nende liigutamine võtabki palju rohkem kütust.

Nordica turundus- ja kommunikatsioonijuhi Toomas Uibo sõnul kulutavad nende 90-kohalised CRJ900 lennukid 15 minutilisel ruleerimisel 100 kilogrammi kütust, mis on kümme korda vähem kui suurel Boeing 747-l.

Miks aga mitte kasutada mõnda lennujaama sõidukit lennuki pukseerimiseks, nagu tehakse lennuki väravast eemale lükkamisel?

Üks põhjustest on see, et nendel sõidukitel pole piisavalt võimsust, et rahvast täis A380 või 747 lennukeid mõistlikul kiirusel liigutada. Teiseks põhjuseks on see, et lennuki mootorid peavad enne õhkutõusu üles soojenema ning kolmandaks põhjuseks see, et piloodid eelistavad oma lennuki liikumist ise kontrollida.

Üks võimalikest lahendustest on TaxiBot, ehk võimas poolautomaatne ning piloodi poolt kontrollitav sõiduk, mis suudab lennukeid väravast lennurajani transportida. See on olnud Lufthansa Boeing 737 lennukite puhul Frankfurdi lennujaamas kasutusel, millega lennufirma säästab ligi 11 000 kütust aastas. 

Kuna TaxiBot on aga väga kulukas ning tasub ära vaid ülisuurte lennukite puhul, ei plaani Uibo sõnul Nordica veel sarnast lahendust kasutusele võtta.

Kommentaarid (1)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles