Eestlastel on keeruline Bookinghouse`iga seotud muresid lahendada

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Eelmisel nädalal avalikustatud üleeuroopaline uuring lennureisijate õigustega seotud kaebustest paljastas ka eestlaste probleemid broneerimiskeskkonnaga Bookinghouse.

Uuringu käigus vaadati muu hulgas üle 140 eelmisel aastal Eestis tegutseva Euroopa Liidu (EL) tarbija nõustamiskeskuse menetluses olnud kaebust. Viiendik kaebustest oli seotud pagasiprobleemidega, ülejäänud aga lendude hilinemise ja tühistamisega ning broneeringutega.

Broneeringute puhul oli suur osa kaebusi seotud Leedus registreeritud lennupiletite vahendajaga Bookinghouse. 2010. aastal laekus nõustamiskeskusele 42 selle broneerimiskeskkonnaga seotud pöördumist.

«Põhiliselt põhjustab kaebusi antud portaali vahendusel tehtud broneeringutega tekkinud segadused ning asjaolu, et probleemide tekkimisel jääb sageli segaseks, kas reisija ees vastutab Bookinghouse.ee või lennuvedaja,» kommenteeris nõustamiskeskuse juhataja Kristina Vaksmaa.

Palju pahameelt on põhjustanud seegi, et ettevõtte esindajatega on raske kontakti saada ja vaidlusi lahendada. Vaksmaa sõnul pole inimestel sageli muud võimalust firmaga kontakteerumiseks kui interneti vahendusel peetav vestlus või siis tasuline infonumber.

Eraldi tõi Vaksmaa välja ka Läti lennufirma Airbaltic, kellega seotud pöördumisi tuli nõustamiskeskusele mullu 27. «Peamiselt põhjustab kaebusi antud vedajapoolne jäik poliitika kaebuste lahendamisel ja reisija õiguste tõlgendamisel,» märkis ta.

Valdavalt tegeles nõustamiskeskus eelmisel aastal Eesti tarbijate poolt teise riigi vedaja suhtes esitatud kaebustega. Estonian Airi peale kaebasid teiste riikide kodanikud kahel korral.

EL tarbija nõustamiskeskusesse võivad pöörduda:

  • Eesti tarbijad, kellel on küsimusi või probleeme seoses teistest EL liikmeriikidest sooritatud ostudega, sh seoses lennureisija õigustega ning ostudega interneti või postimüügi vahendusel.
  • Teiste EL liikmesriikide tarbijad, kes vajavad nõu või kellel on tekkinud probleemid Eestist ostetud kaupade/teenusega, sh ostudega interneti või postimüügi vahendusel.
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles