EasyJet eemaldas lennult kõik reisijad, kes polnud istekoha valiku eest lisatasu maksnud

Agaate Antson
, Reisile.ee toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Easyjet
Easyjet Foto: Reuters / Scanpix

Odavlennufirma easyJet oli lennule müünud rohkem kohti, kui neid tegelikkuses oli. Vabatahtlikele kohast loobujatele kompensatsiooni maksmise asemel otsustas lennufirma aga hoopis lisatasu mitte maksnud reisijad välja visata.

Pühapäeval Lutonist Invernessi suundunud easyJeti lennult eemaldati 12 reisijat, kes polnud vabatahtlikku istekoha valimise lisatasu otsustanud maksta, kirjutas Independent.

19. augusti plaanitud lennule saadeti hoopis väiksem lennuk, mistõttu tuli osad reisijad lennult eemaldada. Euroopa Liidu reisijate õiguste kohaselt peab lennufirma piletite ülemüümise korral leidma 250 euro suuruse kompensatsiooni alusel vabatahtlikud loobujad. 

EasyJet pakkus esmalt loobujatele vaid 150 naela (ligi 167 eurot), kuid kui vabatahtlikke tuli vaid kuus, otsustas lennufirma lennult eemaldada hoopis need 12 inimest, kes polnud istekoha valimise eest lisatasu (15 naela ehk ligi 17 eurot) maksnud. 

Üks lennule mitte lubatud reisija oli professor David Southall, kes oli tagasiteel oma heategevuslikult reisilt Libeeriasse. Tema sõnul lubati pardale kõik lisatasu maksnud reisijad ilma ühegi küsimuseta.

«Kui hakati valima, keda mitte lennule lubada, ei olnud otsuses mitte mingit inimlikkust. Seal oli naine, kes pidi osalema oma lapselapse ristimisel, kuid teda ei lubatud pardale,» kirjeldas Southall.

Kui hiljem üks reisija soovis naise kurvastust nähes ise oma kohast tema kasuks loobuda, ei lubanud lennufirma seda enam teha.

Lennufirma reeglite kohaselt eemaldatakse piletite ülemüümise korral need inimesed, kes on teinud check-ini viimasena. Erandiks on aga kõik, kes on maksnud istekoha valimise eest lisatasu. Ainus põhjus, miks istekoha valimise eest maksnud reisija võidakse lennult eemaldada, on siis kui lennule on vaja lubada erivajadustega reisija.

EasyJeti esindaja sõnul ei lubatud tõepoolest mitmeid reisijaid lennule, kuna plaanitud lennuk asendati väiksemaga. Samuti uuritakse esindaja sõnul seda, miks vabatahtlikult lennust loobujatele anti valeinfot kompensatsiooni suuruse kohta.

«Me vabandame põhjustatud ebamugavuste pärast. Me pakkusime kõigile reisijatele, kes lennule ei saanud, alternatiivset transpordiviisi samal päeval,» lisas esindaja.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles