Eurolaulu Raadio

Hotelliveebi Hotels.com otsingutulemused eksitasid reisiselle

Fragment hotellide broneerimisveebi Hotels.com otsingutulemustest 22. augustil 2011.

FOTO: Tarbija24

Eelmisel nädalal avaldas Norra ajaleht Aftenposten artikli sellest, kuidas tuntud hotelliveeb Hotels.com eksitab Norras ööbimist otsivaid reisiselle. Põgus test osutas sellele, et sarnased probleemid võisid osaks saada ka Eestist majutust otsivatele turistidele.

Norralased kirjutasid, et Hotels.com on oma andmebaasi lisanud Bergenis asuva hotelli Hotel Park. Hotellil pole aga kokkulepet, et läbi veebisaidi nende juures tube broneerida saaks. Sellest hoolimata ilmub majutuskoha nimi Hotels.com otsingutulemuste nimekirja, kuid nime juures on märge, et Hotel Parkis antud kuupäevadel vabu tube pole. Broneerimissüsteem soovitab valida uued kuupäevad või mõne teise hotelli nimekirjast. Kuupäevi vahetades vastus ei muutu ning majutuse otsijal jääb üle teine variant – valida mõni teine hotell.

Kõnealuse hotelli tegevjuht Anne Margrethe Klohs rääkis ajalehele, et Hotels.com peaks oma otsingu tulemustes selgelt märkima, et nende veebi kaudu ei saa Hotel Parkis tuba broneerida, mitte eksitama inimesi märkega, et vabu tube pole. Tegevjuhi sõnul on selline olukord hotellile ka äriliselt kahjulik.

Hotelliveebi pressiesindaja Norras põhjendas olukorda tehnilise probleemiga ja kinnitas, et selle parandamine käib.

Sel esmaspäeval, 22. augustil tehtud otsing osutas, et sarnase valeteate võib saada ka mõni Eestist majutust otsiv reisisell. Otsides ööbimist Tallinnas tõmbas otsitulemuste seas tähelepanu Olümpia hotelli nimi, mille kõrval kuvati järgmine teade: «Vabandame, Radisson Blu Olumpia Tallinn ei ole teie reisikuupäevadeks saadaval. Te võite valige teised reisikuupäevad või valida alljärgnevate hotellide hulgast.»

Sama teade ilmus veel kaks korda, kui soovituse järgi uued kuupäevad valiti.

Kontrollides otse hotellist selgus, et vabad toad on siiski olemas. Samuti kinnitati, et Hotels.com on Olümpia partner ja läbi selle saab Olümpias tube broneerida küll.

Siiski proovis Hotels.com`i kaudu broneeringut teha ka reserveerimiskeskuse töötaja. Kahel korral see õnnestus, kuid ühel korral sai ka tema teate, et kõik toad on täis.

Probleemile ilmnes katsetamise käigus ka lahendus – kui otsingut päris uuesti alustada, kuvatakse ilusti vabad toad ja hinnad.

Toimetus sai Hotels.com´i meeskonnalt läbi pressiosakonna selgituse, et ilmselt oli probleem seotud üldisemate tehniliste probleemidega, mis nende veebi viimasel ajal kimbutanud on. Infot selle kohta, et probleem oleks seotud just ja ainult Olümpia hotelliga, nendeni jõudnud pole.

Täna tehtud prooviotsingud andsid tulemuse ilma probleemideta.