Halb ilm paneb eestlase põgenema esimese ettejuhtuva soojamaalennuga

Agaate Antson
, Reisile.ee toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kreeta saar.
Kreeta saar. Foto: Vladimir Fedorenko / RIA Novosti/ Scanpix

Reisibüroode kinnitusel hakkasid eestlased juuni lõpus alguse saanud kehvade suveilmade tõttu varmalt soojamaareise ostma. Mõnel puhul kasvas reiside müük suisa rohkem kui 50 protsenti.

Kui puhkus on juba ammu ette planeeritud, kuid ilm rannas mõnulemist ei soosi, sõidab eestlane mõistagi soojemasse riiki. Seda kinnitab ka reisiettevõtete Estravel, Go Travel ning Kidy Tour statistika.

Go Traveli turundusjuhi Anu Vane sõnul on sel aastal eriti näha, kuidas kehv ilm kiirelt puhkusereiside müüki mõjutab.

«Piisab juba paarist jahedamast ilmast, kui meile laekuvate päringute hulk topelt suureneb,» sõnas Vane. Tema sõnul on neil väga palju selliseid kliente, kes loodavad kenale Eesti suvele, kuid kui see tulemata jääb, põgenevad vahel isegi esimese ettejuhtuva soojamaalennuga.

Seda, et jaanipäeva järel soojamaareiside müük hüppeliselt kasvas, kinnitas ka Estraveli tegevdirektor Anne Samlik. «Estravel statistika näitab, et alates 25. juunist on müüdud reisijakohtade arv 58 protsenti suurem, kui eelmise kahe kuu keskmine,» sõnas ta. Samas lisas Samlik, et kuna mais ja juunis oli Eestis ilm isegi soe, ei ostetud puhkusereise kuigi palju.

Kidy Touri partnersuhete juhi Hille Kibitsa sõnul on nende müüginumbrid viimase kahe nädala jooksul kasvanud 50 protsendi võrra kui võrrelda neile eelnenud kahe nädalaga. Igapäevane müük on aga tõusnud võrreldes hooaja keskmisega tervelt 69 protsendi võrra.

«Nendest numbritest on näha, et ettearvamatu suvine ilm on reisijate jaoks liiga suur riskifaktor. Kuna keegi ei soovi oma pikalt planeeritud puhkust veeta vihmases ja külmas Tallinnas, siis eelkõige mõjutavad müüki need reisijad, kes soetavad puhkusereise viimasel hetkel,» lisas Kibits.

Kuna müük kasvas jahedate ilmade tulekuga järsult, kaasnes sellega ka puhkusereisi hindade tõus. «Mais ja isegi veel juuni algul, kui ilm oli meilgi super, võis viimasel hetkel tõepoolest väga soodsa reisi osta, sest nõudlus soojamaareiside järele oli madal. Nüüd aga, kui ilm rohkem septembriga sarnaneb, on nõudlus hüppeliselt tõusnud ja need viimased lennukohad müüakse üsna kallilt,» selgitas Vane.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles