Konverentsil osalemise mõte on muutunud

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Pm

Kuna organisatsioonid struktureerivad ennast ümber, siis on üle vaadatud ka ka konverentsidel osalemise põhimõtted, et käia ajaga kaasas ning ressursse efektiivsemalt kasutada.


Tihti ollakse harjunud, et konverents on ühe- või kahepäevane sündmus, kus esinevad arvamusliidrid, toimuvad mitmed temaatilised workshopid ja kohvipauside ajal toimub ametikaaslastega aktiivne suhtlus ning info vahetamine. Sageli on konverentsi lahutamatu osa ka pidu, kus peomeeleolus saab nii mõnedki asjad korda aetud või uued suhted loodud.


Konverentsi ülesehituse osas ootused väga muutunud ei ole. Kõige rohkem oodatakse muutusi sisus. Veel pool aastat tagasi oli osalejatele oluline kuulata konverentsidel atraktiivseid ja emotsionaalseid esinejaid, saada inspireerivat informatsiooni, head teenindust, lisamotivatsiooni ja palju muudki.


Nüüd oodatakse pigem kasulikku ja asjakohast informatsiooni konkreetse probleemi lahendamiseks, selgeid näiteid teiste edulugudest ja ebaõnnestumistest ning suhteid ja infovahetust ametikaaslastega.


Mulle teeb rõõmu, et organisatsioonid motiveerivad ja tunnustavad oma inimesi konverentsidel osalemise kaudu.
Rohkem õppinud inimene on innovaatilisem, saab kiiremini selgeks uue ameti, leiab muutunud olukorras kergemini uued lahendused ning oskab luua vajalikke suhteid.
Viimasel poolel aastal on Eesti juhtivad tegijad keskendunud konverentside sisus ajakohastele teemadele, konkreetsetele küsimustele või probleemideringile ning ettekannetes ja diskussiooniplokkides üritatakse neile lahendusi leida.


Konverentsidel esinevad oma valdkonna teooriaeksperdid ja oluline roll on ka praktikutel, kellel on oma edulugu või ebaõnnestumise kogemus jagada.
Suurt populaarsust on võitnud videoloengute portaal Areng.ee ja Elion DigiTV videoloengud, kus info hankimiseks ja oma probleemidele lahenduse leidmiseks ei ole vaja kusagile minna – videoloengud on kõigile huvilistele kättesaadavad 24 tundi ja 7 päeva nädalas, just siis ja seal, kus  sobib.


Tuntud kvaliteedi ja soodsama hinnaga konverentsidel on mõistlik osaleda. Hea kvaliteet tagab selle, et inimesed saavad konverentsidelt seda, mida korraldajad on neile lubanud – kasulikku sisu ja inspireerivaid esinejaid. Inimestel on vajadus tarkust juurde saada ja leida  uusi lahendusi oma probleemidele.


Soodsam hind annab võimaluse osaleda konverentsidel koos tiimiga ja seeläbi saada organisatsiooni jaoks parim tulemus. Ettevõtted on eriti viimasel ajal mõistnud, et konverentsid on kiireim viis oma inimeste arendamiseks.


Konverentsidest on saamas õppimiskeskkond, mis võimaldab osalejatel väljuda oma «karbist» ja vaadata vanadele asjadele uue pilguga. Parimad konverentsikorraldajad on ära tabanud, et peavad andma osalejatele kasulikku infot, ideid ja teadmisi, mida saab kohe ellu viima hakata.  


Nagu majandusolukord, nii muutub ka konverentsiturg. Viimase aja trend on, et internetis käib loenguid külastamas rohkem inimesi kui tavakonverentsidel.
Tavakonverentside korraldajate hulgas saab määravaks asjatundlikkus konkreetsele kliendiprofiilile parimat sisu pakkuda. Need, kes tahavad pakkuda oma teenuseid kõikidele segmentidele, peavad arvestama, et laialivalguv strateegia ei ole jätkusuutlik.


Tuntud ja suuremad konverentsid, mis on saanud traditsiooniks, arenevad edasi ja nende osalejate määr kasvab. Kõik tegijad peavad arvestama, et määravaks eduteguriks saab asjatundlikkus ja oskus konkreetsele kliendiprofiilile parimat sisu pakkuda.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles