Jaapani viskivarud on otsakorral

Agaate Antson
, Reisile.ee toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Issei Kato / Reuters/Scanpix

Erilise viski armastajad peaksid Jaapanisse kiirustama, kuna riigi parimad viskid on peagi otsa lõppemas.

Jaapani kuulsate Suntory tootja 17-aastase Hibiki ja 12-aastase Hakushu viskide varud on kõrge nõudluse tõttu otsakorral ning viskide müük lõpetatakse veel selle aasta jooksul, kirjutas Lonely Planet.

«Kuna nõudlus meie Jaapani viski portfoolio vastu on jätkuvalt tõusuteel, on Suntory teinud suuri investeeringuid, et toomismahtusid tõsta,» sõnas Beam Suntory esindaja. 

Samas kinnitas esindaja, et armastatud vanad viskid Hibiki ja Hakushu kaovad peagi poelettidelt ning ka järgmisteks aastateks valmis saavaid varusid ei ole tõenäoliselt nõudlust arvestades piisaval hulgal.

Hibiki on kõige populaarsem premium viski Jaapani turul ning seda on näidatud isegi mitmetes filmides. Näiteks 2003. aasta filmis «Tõlkes kaduma läinud» oli humoorikas võte Bill Murray poolt näideldud tegelasega, kes tahtis teha viskireklaami Jaapanis, hoolimata sellest, et ta jaapani keelt ei rääkinud.

Kuna viski on muutunud üha populaarsemaks, pole see esimene kord kui Suntory on pidanud viskivarude lõppemise tõttu mõned tooted turult eemaldama. 2015. aastal kadus 12-aastane Hibiki samuti mõneks ajaks turult.

2016. aastal ütles Suntory tegevjuht Takeshi Niinami, et Jaapani viskipuudus võib kesta kuni kümme aastat, kuna siis hakkavad valmis saama suuremad viskilaarid, mis praegu veel küpsemist ootavad. Kuna viski peab vaadis aastaid küpsema, ei ole viskit võimalik nõudluse kasvades järsult rohkem tootma hakata.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles