Turist jättis kogemata restoranis 6400 eurot jootraha

FOTO: Olaf Karwisch / PantherMedia / Scanpix

Paljud kõnnivad restoranist välja kerge kahetsusega, kuna sai kulutatud rohkem, kui plaanis oli. Šveitsi linna külastanud Olesja Šemjakova sai koju jõudes aga tõelise šoki osaliseks.

Prantsusmaalt pärit Olesja Šemjakova märkas koju jõudes, et oli maksnud 20 eurose eine eest teenindajale ligi 6400 eurot jootraha, kirjutas news.com.au.

Šemjakova külastas New Point nimelist kebabi restorani Šveitsis Dietikoni linnas ning tellis mõned joogid ning ühe šokolaadikoogilõigu endale ja oma pojale. Ostu eest tuli Šemjakoval tasuda 23.70 franki (19,84 eurot) ning naine küsis, kas ta saab krediitkaardiga maksta.

Kuna naine ei rääkinud sõnagi saksa keelt, sattus ta kaardimakset tehes segadusse ning sisestas kaardimakse terminali ostusumma asemel hoopis oma neljakohalise pin koodi.

«Ma sisestasin oma PIN koodi, aga see ei töötanud.. Seega ma sisestasin koodi teist korda ja siis see töötas,» selgitas Šemjakova.

Ta lisas, et tema ostutšekil oli kirjas, et ta on maksnud 23.70 franki ja samuti arvas ta ise, et polnud rohkem raha välja käinud.

Koju tagasi jõudes sai naine aga šoki, nähes, et ta on jätnud kebabirestoranile 7662 frangise (6414 eurot) jootraha. 

Ta mõistis kiirelt, et jootraha summa on sama, mis tema kaardi nüüdseks muudetud PIN kood. Kuna ta saksa keelt ei mõistnud, ei saanud ta aru, et enne makse tegemist küsis masin hoopis jootraha.

Selline praktika ongi kombeks just Eftpos kaardimakseterminale kasutavates restoranides ja poodides.

Šemjakova, kes on ka hetkel töötu, suhtleb nüüd nii kebabirestorani kui ka oma krediitkaardi firmaga, et raha tagasi saada.

Kebabirestorani juht Cengiz Gökduman lubas, et naisele makstakse tema eksikombel jäetud jootraha tagasi.

Loe ka neid

Tagasi üles