Briti turistid petsid kavala valega Hispaania reisiettevõtetelt välja 60 miljonit eurot (1)

Agaate Antson
, Reisile.ee toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Lukasz Janyst/PantherMedia /Scanpix

Möödunud aasta jooksul petsid briti turistid toidumürgituse teesklemisega Hispaania reisiettevõtetelt välja ligi 60 miljonit eurot.

Pärast pettustele jälile saamist kavatseb Briti valitsus kasutusele võtta meetmed, et petuskeemi võimaldav seaduseauk sulgeda, vahendas Travel+Leisure.

Nimelt oli praeguseni võimalik nõuda välismaal juhtunud äparduste eest piiramatult kompensatsiooni. Mõned petturid muutsid võltskompensatsiooni nõudmise suisa äriks ning hakkasid läbi turistide hotellidelt ja reisikorraldajatelt raha välja lüpsma.

Enamike juhtumite puhul nõustusid turismiettevõtted kompensatsiooni maksma ilma igasuguse kohtuteeta.

Et tegemist on petuskeemiga, näitab ka kompensatsioonitaotluste plahvatuslik kasv. Viimase viie aasta jooksul on kompensatsiooni saamiseks esitatud taotluste arv kasvanud 500 protsenti. Briti Reisiagentuuride andmetel esitati 2013. aastal näiteks 5000 taotlust, kuid 2016. aastal juba 35 000. 

Väidetavalt võtsid sulid ühendust turistidega, kes plaanisid Hispaaniasse puhkama minna ning pakkusid neile 2500€ nende abi eest. Hetkel on teada, et skeemitajad võtsid ühendust ligi 9,5 miljoni britiga.

«Kompensatsiooni taotlemine selle eest, et olid puhkusel haige, kuigi sa seda polnud, on väärtegu,» sõnas Suurbritannia justiitsminister Rory Stewart. 

«See kahjustab nii turismitööstust kui ka tõstab hindu puhkajate jaoks. Samuti viib see alla briti turistide maine välismaa. Seetõttu hakkame sellise ebaausa praktikaga tegelejaid rajalt maha võtma,» selgitas Stewart. 

Pettuses osalenud turistid kirjutasid kaebuse alles siis kui nad olid tagasi Suurbritannias, mis oli liiga hilja selleks, et Hispaania arst oleks saanud turisti üle vaadata.

Kõik, mida turist tegema pidi, oli esitada reisil ajal ostetud kõhulahtisuse ravimi ostutšekk. Pärast seda esitas turisti esindav skeemitav ettevõte kas kompensatsioonikaebuse otse reisikorraldajale või kohtusse. 

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles