Kathmandu lennuõnnetuses ellujäänu selgitab, kuidas tal see õnnestus (1)

Agaate Antson
, Reisile.ee toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kathmandu lennuõnnetuses ellujäänud nepallane Dayaram Tamrakar
Kathmandu lennuõnnetuses ellujäänud nepallane Dayaram Tamrakar Foto: Niranjan Shrestha/AP

Nädal tagasi tegi Kathmandu Tribhuvani lennujaamas maandunud 71 reisijaga lennuk avarii ja süttis põlema. 22 ellujääja hulgas olnud Dayaram Tamrakar selgitas, kuidas tal õnnestus nii enda kui ka mõne teise reisija elu päästa.

Reisibüroo töötaja Dayaram Tamrakari sõnul oli kõige olulisem pääsemise juures kiire tegutsemine, vahendas Travel+Leisure.

«Mul õnnestus kokkupõrke hetkel haarata kinni oma istmest, siis vabastada kiirelt turvavöö, hüpata istmelt püsti ja söösta hädaväljapääsu ukse suunas, sest ma olin ergas,» kirjeldas Tamrakar.

Ta lisas, et tal õnnestus aidata ka teisi reisijaid välja pääseda, enne kui ta ise lennukist välja hüppas. Tamrakar selgitas, et kui keegi ütles, et on tekkinud tulekahju oli aeg lennukist kaduda. «Ma hüppasin ja vaatasin tagasi ja nägin, et lennuki tagaosa oli juba tules,» sõnas ta.

Tamrakari kiire mõtlemine ja tegutsemine päästis nii tema kui ka mitme teise reisija elu, mistõttu usub mees nüüd, et lennukiga lennates ei tohiks kunagi alkoholi tarbida ega õhkutõusu ja maandumise ajal tukastada. Sedasi püsib reisija ergas, juhul kui on vaja kiirelt tegutseda.

Uuringud on näidanud, et lendamise kõige ohtlikumad hetked on lennu esimesed ja viimased minutid. Nimelt on 48 protsenti hukkunutega lõppenud lennuõnnetustest toimunud kas õhkutõusul või maandumisel.

United Airlinesi endise lennusaatja Cheryl Schwartzi soovitus on samuti olla terve lennu vältel tähelepanelik ja ergas. Schwartzi sõnul peaks reisija täpselt teadma mitme istmerea kaugusel ta lähimast hädaväljapääsust on, enne kui ta üldse maha istub. Seda seetõttu, et lennuõnnetuses tekkida võiv tuli ja suits võib blokeerida nähtavust ning on oluline, et reisija suudaks istmeridu lugedes siiski väljapääsuni jõuda. 

Samuti soovitas Schwarts mitte iialgi proovida oma käsipagasit kaasa haarata. «Sinu käsipagas ei ole väärt sinu elu,» sõnas ta.

Kuigi neid näpunäiteid on oluline teada, ei tasu lendamist karta. Lendamine on endiselt kõige turvalisem reisimise viis ning õnnetusse sattumise võimalikkus on vaid 0,01 protsenti.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles