Hiinlased plaanivad reisilennukit, mis lendaks praegustest kuus korda kiiremini

Supersonic Boom poolt plaanitav ülehelikiirusel lendama hakkav reisilennuk, mis on siiski kolm korda aeglasem hiinlaste disainitud lennukist.

FOTO: HANDOUT/REUTERS

Hiina uurijad väidavad, et on disaininud ülehelikiirusel lendava lennuki, mis suudaks lennata kiirusel 6000 kilomeetrit tunnis.

6000 kilomeetrit tunnis on viis korda kiirem kui helikiirus ning kuus korda kiirem kui praegu pikkadel vahemaadel kasutusel olevad lennukid.

Hiina Teaduste Akadeemia uurijate meeskonna sõnul hakkaks nende plaanitud reisilennuk sõitma Pekingist New Yorki vaid kahe tunniga, vahendas Independent. Tavaliselt kestab see lend 13 ja pool tundi.

Uurijate meeskonna juht Cui Kai avaldas hiljuti artikli Füüsika, mehaanika ja astronoomia teadusajakirjas, kus ta väitis, et nende poolt plaanitud lennuk sõidab tõepoolest Pekingist New Yorki paari tunniga.

Meeskond on testinud lennuki väiksemat mudelit tuuletunnelis, kus lennuk saavutas kiiruse 8600 kilomeetrit tunnis. Võrdluseks oli Concorde maksimum kiirus 2179 kilomeetrit tunnis.

Lennukil, mille nimeks saab I Plane saab olema kaks paari tiibu, et vähendada turbulentsi ning suurendada veotugevust.

Viimastel aastatel on ülehelikiirusel reisimine taas päevakorda tulnud. Eelmisel kuul ütles just Boeingu all töötav ülehelikiiruse tehnoloogia uurija ja tehnikateadlane Kevin Bowcutt, et ülehelikiirusel lendamine on kahtlemata võimalikuks saamas. 

«Ma arvan, et meil on praegu tehnoloogia, mis võimaldab meil seda ka tegelikult teha,» sõnas Bowcutt.

Boeing plaanib koostöös Lockheed Martiniga samuti oma ülehelikiirusel lendavat lennukit, mis kannab nime X-51A WaveRider. Täpse disaini osas on nad seni aga küllaltki kidakeelsed olnud.

Ülehelikiirusel lendavad reisilennukid peaksid niisiis lendama kiiremini kui 1236 kilomeetrit tunnis. Näiteks Boom Supersonic plaanib 2023. aastal turule tuua reisilennuki, mis lendaks 2335 kilomeetrisel tunnikiirusel.  

Loe ka neid

Tagasi üles