Esimene asi, mida pead tegema, kui su lend on tühistatud

Agaate Antson
, Reisile.ee toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Heathrow lennujaam
Heathrow lennujaam Foto: Amer Ghazzal/REX/ Vida Press

Muutlikke ilmaolude tõttu on viimasel ajal Euroopas tühistatud või ümbersuunatud palju lende. Mida peaksid oma õiguste eest seismiseks tegema?

Esimene ja kõige olulisem asi, mida peaksid tegema, on valmistuda võimalikuks lennu tühistamiseks juba enne lennujaama suundumist, vahendas Travel and Leisure. See tähendab, et peaksid jätma piisavalt aega ümberistumisteks või kui pead jõudma olulisele üritusele, arvesta varase kohalejõudmisega. Sellisel juhul on suurem tõenäosus, et saad pärast lennu ära jäämist veel õigel ajal õigesse kohta jõuda.

Teisena on oluline teada oma õigusi reisijana. Igal lennufirmal on lepingus kirjas erinevad reeglid, mis juhtub lennu ärajäämise korral.

Eesti lennufirma Nordica kodulehel seisab näiteks, et lennu ärajäämise puhul tuleks esmalt pöörduda lennujaamas asuva maapealse teeninduse poole.

Maapealse teeninduse koostööpartner on kohustatud:

  • pakkuma toidukuponge, kui lend loetakse hilinenuks;
  • lennu ära jäämisel leidma alternatiivsed lennud;
  • vajadusel pakkuma transporti ja majutust koos toitlustusega, kui alternatiivsed ühendused sel päeval puuduvad;
  • andma Teile informatsiooni Teie õiguste kohta;
  • pakkuma Teile võimalust teha kaks telefonikõnet lennuettevõtte kulul

AirBalticu kodulehel ei ole välja toodud kindlaid reegleid hilinemise korral. Siiski on seal mainitud, et kui lend on hilinenud või tühistatud, on reisijal õigus kompensatsioonile ja toele vastavalt EL-i regulatsioonile No 261/2004, mis jätab üsna palju ruumi tõlgendusele.

Regulatsioonis on kirjas, et lennufirma peab enne lennu tühistamist reisijat varakult informeerima ning pakkuma mõistlikku lennu ümbersuunamist. Kui lennufirma ei suuda seda teha, tuleb pakkuda reisijale kompensatsiooni, välja arvatud juhul, kui tühistamine on toimunud erakordsetel asjaoludel, mida ei oleks saanud mõistlikke abinõusid kasutusele võttes vältida. Kahtlemata tuleks lennuplaani muutuse korral viivitamatult airBalticu klienditoega ühendust võtta, et oma õigusi täpsustada.

Viimane oluline samm lennu ärajäämise või ümbersuunamise korral on jääda rahulikuks. Lennumeeskonna peale karjumine ei aita sind mitte mingil moel. Parem võta ühendust oma lähedastega, kes võivad olla sulle lennujaama vastu tulnud ning seejärel võta ühendust oma lennufirmaga kas telefoni või sotsiaalmeedia teel (paljud lennufirmad vastavad Twitteris või Facebookis isegi tõhusamalt kui telefonis).  

Kui oled lõpuks oma sihtkohta jõudnud, võta kindlasti lennufirmaga uuesti ühendust ning jaga oma kogemust. On võimalik, et nad on kohustatud sulle kompensatsiooni maksma või pakuvad sulle soodustust tulevaseks lennuks. Isegi kui sulle ei laiene mingeid õigusi, on alati mõistlik proovida.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles