Kuidas lennuõnnetuses ellu jääda? Järgi viie rea reeglit (1)

Agaate Antson
, Reisile.ee toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lennuõnnetus Nepaalis
Lennuõnnetus Nepaalis Foto: Stringer/Reuters/Scanpix

Lennuõnnetusse sattumise tõenäosus on väga väike (nimelt üks 11 miljonist). Sellegipoolest, kui peaksid sellesse kohutavasse õnnetusse sattuma, saad neid nippe järgides oma ellu jäämise võimalust suurendada.

Kõige lihtsam reegel oma elu päästmiseks on istuda hädaolukorra väljapääsust maksimaalselt viie istmerea kaugusel, vahendas The Sun. Nimelt uuris Greenwichi Ülikooli professor Ed Galea 105 lennuõnnetust ning vestles 2000 õnnetusest pääsenud inimesega. Selgus, et ellujäänud olid istunud pea alati hädaväljapääsust kuni viie istmerea kaugusel, mistõttu hakkas Galea seda kutsuma «viie rea reegliks».

Kui istud juba palju kaugemal kui viis rida, on vähetõenäoline, et suudaksid nii kaugelt põleva lennuki seest välja roomata.

Lisaks viie istmerea reeglile on veel teisigi võimalusi kas lennuõnnetust vältida või vähemalt oma ellujäämise võimalust suurendada. Christine Negroni on kirjutanud raamatu maailma kõige müstilisematest lennuõnnetustest ning lisaks sellele on ta jaganud ka rida soovitusi, kuidas lennuõnnetusel hukkumist vältida.

Väldi odavaid lennufirmasid

Proovi vältida lennufirmasid, mis pärinevad leebemate regulatsioonidega riikidest. Seda seetõttu, et nende mehaanikud, kontrollijad ja inspektorid on tihtipeale alamakstud ning nende töö täpsusele ei pöörata nii palju tähelepanu kui karmimate reeglitega riikides.

Sa saad selle mille eest maksad ning ilmselgelt, kui hinnad on liiga odavad, tuleb see millegi arvelt. Lennufirma peab maksma kütuse, tööjõu ja hoolduse eest ning kui hinnad on odavad, tasub endalt küsida, mille arvelt see tuleb?

See ei kehti Euroopa odavlennufirmadele, kelle regulatsioonid on kõrged ja kelle puhul on teada, et lisaraha teenitakse muude teenuste arvelt nagu pagasi eest lisaks maksmise ja toit.

Kuula lennuohutuse tutvustust päriselt

Hädaolukorras lähevad paljud inimesed paanikast krampi ning ei suuda midagi ette võtta. Sellises olukorras vaatavad inimesed seda, mida teised teevad. Kui mitte keegi pole lennuohutuse tutvustust tähele pannud, võib hädaolukorras juhtuda, et reisijad kes peaksid juba liikuma jäävad istuma, või on kellegi istme seljatugi all nii, et tema taga istuv inimene ei saagi välja.

Ära kunagi võta unerohtu enne, kui turvavöö tuli on kustunud

Lennuk on kahtlemata turvaline transpordivahend ning kaheksatunnisel lennul unerohu võtmises pole midagi halba. Kuid enne kui seda teed, kuula kindlasti ära lennuohutuse tutvustus ja oota, et turvavöö tuli oleks kustunud.

Kanna maandumisel jalanõusid

Paljud inimesed eelistavad lennukis jalanõud jalast võtta, kuid enne maandumist tuleks kindlasti nad uuesti jalga panna. Nimelt on maandumine kõige riskantsem osa lendamise juures ning jalanõudega on kahtlemata lihtsam vajadusel kiirelt põgeneda.

Ära kanna lennukis sünteetilisi joogapükse

Lennukis trennipükste kandmine on levinud trend, kuid lennates tasuks vältida sünteetiliste materjalide kandmist. Seda seetõttu, et kui peaks tekkima tulekahju, siis sünteetika võtab kergelt tuld ning võib su naha külge sulada. Lennu ajal on parim kanda puuvillast või linasest materjalist riideesemeid.

Turbulentsi karta pole vaja

Kui sul on turvavöö kinnitatud, pole turbulentsis midagi ohtlikku ja seda karta pole vaja.

Ära pane telefoni käsipagasisse

Kui tahad, et hädaolukorras oleks sul telefon käepärast, ära pane seda pagasisse. Hädaolukorras ei saa keegi hakata ülemisi pagasikappe avama, kõik mis pole vahetult sinuga jääb lennukisse maha. Hoia telefoni taskus või ende ees istmetaskus.

Ära joo end purju

Ära joo lennu ajal liiga palju. Hädaolukorras pole sa purjus peaga võimeline adekvaatselt ohte hindama.

Kommentaarid (1)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles