Vaata, miks loobuvad hotellid minibaaridest

Agaate Antson
, Reisile.ee toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Jochen Tack / Alamy/ Vida Press

Väikesed külmikud hotellitoas, kust saab osta alkohoolseid jooke ja näkse on saamas minevikuks.

Paljud hotellid tõdevad, et hotellitubades olevate minibaaride ülalpidamiskulud ja nendega nähtav vaev on tarbetult suur, vahendab Traveller.

Minibaarid võtavad ruumi, igaüks maksab 150 euro ringis ning lisaks kulutavad nad ka energiat. Hotellitöötajate väärtuslik aeg kulub minibaaride täitmisele. Samuti kasutavad kliendid minibaaride süsteemi kurjasti ära.

Näiteks joovad kliendid viskipudelid tühjaks ja asendavad alkoholi siis sama värvi lahja teega. Vesi asendab ideaalselt viina. Toblerone šokolaadi pakendi saab osavalt avada ja sulgeda nii, et keegi arugi ei saa, et šokolaad seest ammu kadunud on. Kui hotellitöötaja ka pettuse avastab, saab klient alati öelda «ausõna, mina ei teinud, võib-olla on see eelmise kliendi kätetöö.» Ja millise hotelli administraator tahab laskuda hotellist lahkuva kliendiga selle üle vaidlusesse?

Enamikus hotellides vaatavad hotellitöötajad minibaarid üle igapäevaselt, lugedes üle karastusjookide, alkoholipudelite ja šokolaadide arvu. Kui midagi on puudu läheb see kirja ja kajastub hiljem kliendi arvel, kuid sellegipoolest on ka hotellitöötaja inimlik eksitus võimalik.

Lisaks on kõik kliendid teadlikud, et minibaaris olevad tooted on puhas nöörimine. See teadmine juba iseenesest tekitab külastajate seas ärritust. Miks peakski keegi maksma 5 eurot karastusjoogi eest, mille saab poest kätte vähem kui euroga? Või maksma 15 eurot poole pudeli kehva veini eest?

Samuti on hotelli jaoks tüütu minibaar külastaja hotellivaliku tegemisel äärmiselt ebaoluline. Kui InterContinental Hotels Group uuris külastajatelt, mis on neile hotellitoas oluline, vastas tervelt 61 protsenti – wifi. Minibaari tõi välja vaid üks protsent külastajatest. Sarnased tulemused selgusid ka TripAdvisori uuringust, kus hotellikülastajate arvates olevat minibaar hotellitoa juures kõige vähem oluline.

Mõni hotell, mis minibaarist loobuda pole soovinud, on lisanud külmikusse liikumistundliku anduri. See tähendab, et isegi kui viski vaid kohalt liigutad, pead selle eest maksma. Teised hotellid ei täidagi minibaari automaatselt, vaid ainult siis kui klient seda soovib. Sellisel juhul täidetakse minibaar täielikult ning klient peab maksma kogu sisu eest, hoolimata sellest, kas ta kõik ära tarbib või ei.

Parim lahendus oleks ehk see, kui tubadesse jääksid tühjad külmikud alles, nii et klient saab sinna panna ise poest ostetud ja jahedas hoidmist vajavad joogid ja näksid.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles