11 uskumatut statistikaüllatust lennundusest

Johanna Vahuri
, Reisile.ee toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lennundus
Lennundus Foto: Vida Press

Lennundus pakub alati piisavalt kõneainet, sest kohe, kui kõik nipid ja nõksud on selgeks saanud, ilmnevad uued, mis taas imestama panevad.

Telegraph tegi ülevaate 13 põnevast statistilisest näitajast, mida ka kogenud reisijatel võib olla raske uskuda.

1. Maailma kõige tihedamini kasutatav lennuliin

Ilmselt eeldavad paljud, et kõige sagedamini kasutatakse lennuliine kahe suurlinna vahel. Tegelikult on see aga väike ots Souli rahvusvahelisest lennujaamast Lõuna-Korea ühe saare Jeju rahvusvahelisse lennujaama. Kahe lennujaama vahel tehti 2015. aastal rohkem kui 11 miljonit reisi. Teisele kohale jäi Sapporo-Tokyo Haneda liin, mida kasutas aastaga 7,8 miljonit inimest.

2. Sihtriikide rohkuse poolest maailma suurim lennufirma

Lennufirma suurust saab hinnata mitme näitaja järgi ja paljudes neist on esikohal American Airlines. 2015. aastal oli nende käive teistest kõige suurem, nad teenindasid kõige rohkem reisijaid (146 miljonit), nendel on kõige rohkem lennukeid (1789 tükki, Ryanairil on kõigest 349) ja isegi sihtkohtade arvu poolest on nad teistest üle. Kokku lendavad nad 350sse eri linna.

Siiski aga, kui vaadata riikide arvu, jäävad nad teistele alla ning nad ei küündi isegi esikümnesse. Turkish Airlines lendab aga 120 erinevasse riiki, mida on 27 riiki rohkem kui teisele kohale jäänud Air France'il.

  • Turkish Airlines - 120
  • Air France - 93
  • Qatar Airways - 86
  • British Airways - 82
  • Lufthansa - 81
  • Emirates - 81
  • United - 73
  • KLM - 66
  • Egyptair - 66
  • Delta - 57

3. Maailma kõige rahvarohkem lennujaam

Kõige rahvarohkema lennujaama tiitlit on enda käes juba 1998. aastast hoidnud Atlanta rahvusvaheline Hartsfield-Jacksoni lennujaam, mida 2016. aastal läbis 104,2 miljonit reisijat. Esimene Euroopa lennujaam oli esikümnes seitsmendal kohal. Selleks on Londoni Heathrow' lennujaam, mida läbis 75,5 miljonit reisijat. Veel mahtus Euroopa lennujaamadest esikümnesse vaid Pariisi Charles de Gaulle'i lennujaam 65,9 miljoni reisijaga.

4. Kõige kiiremini kasvav lennuliin

India odavlennufirma IndiGo napsab endale selles edetabelis esikoha. 2016. aastal reisis selle lennufirmaga 53 miljonit reisijat, kuid 2015. aastal veel vaid 40,8 miljonit ning seega tehti aastaga läbi 27,5-protsendiline tõus. Tundmatutest lennufirmadest jõudsid esikümnesse veel Xianmen (24,5-protsendiline tõus), Shandong (14,5-protsendiline tõus) ja Hainan (14,4-protsendiline tõus).

5. Maailma kõige ebatäpsem lennufirma

2016. aastale tuginedes pidid kõige rohkem hilinemisi ära taluma Hainan Airlinesi reisijad. Sellel lennufirmal õnnestus õigel ajal kohale jõuda vaid 30,3 protsendil kõikidest reisidest. Kõige parem sellel alal on aga KLM, kelle täpsusprotsent on 88,5.

6. Lennujaam, kus on kõige vähem lendude tühistamisi

Kuigi jälle võiks arvata, et siin troonib edetabeli tipus mõni suur lennujaam, kus kasutatakse kõrgetasemelist tehnoloogiat ja vajalikud varuosad on alati olemas. Tegelikult aga on kõige vähem lende tühistatud Panama City Tocumeni rahvusvahelises lennujaamas, kus tühistamiste protsent on kõigest 0,07.

7. Maailma vanim lennufirma

Ilmselt ei tule see suure üllatusena, et maailma vanim lennufirma on KLM, mis asutati juba 7. oktoobril 1919. aastal. Siiski on esikümnes mõned ootamatud leiud. Aeroflot jäi edetabelis kolmandaks ning selle asutamise aastaks on 1923. Finnair asutati samuti 1923. aastal, kuid see jäi siiski kahe kohaga Vene lennufirmale alla. Seitsmendale kohale platseerus Tajik Air, kaheksandale Air Serbia ja kümnendale LOT, mis nägi ilmavalgust juba 1929. aastal.

8. Kõige luksuslikum sihtkoht

Võib tunduda, et suurim hulk äri- ja esimese klassi reisijaid liigub taas suurte ja tuntud linnade vahet nagu Pariis või New York. Tegelikult lendavad rikkad aga Iraani kahe linna vahel, Tabrizist Teherani ja vastupidi. Ainuüksi 2015. aasta juunis lendas sellel liinil 35 646 esimese klassi reisijat. Teisele kohale jäi Pekingi-Shanghai lennuliin.

9. Maailma vanim lennuk

Maailma kõige vanem reisilennuk on endiselt veel kasutuses. 1970. aastal ehitati Boeing 737-200, mis asus Air California teenistusse. Seda lennufirmatki enam ei eksisteeri, kuid tubli lennumasin on nüüd Airfast Indonesia käsutuses ning töötab peamiselt Indoneesia- sisestel lennuliinidel.

10. Kõige parema kaubamärgiga lennufirma

Brand Finance tõi sel aastal välja 500 ettevõtet, kes on oma kaubamärgile au teinud. Teiste hulgas tõsteti esile ka firmasid nagu Google, Nike, Ferrari ja Visa. Lennufirmadest oli esimene aga Aeroflot. Kuigi ka teised lennufirmad said kõrgeid hinnanguid, toodi Aeroflot eriliselt välja just tänu sellele, et neil on uued lennukid, nad toetavad sporti ning nad on kõvasti panustanud turustamisse ning seda eriti Aasias.

11. Kõige kiirem reisilennuk

Üllatavalt on selle edetabeli tipus vana tuntud Boeing 747, mille kasutamisest paljud lennufirmad hakkavad vaikselt loobuma. Kõige kiirem 747 perekonnast on 747-8i, kuid seda lennukit kasutavad hetkel veel vaid Lufthansa, Korean Air ja Air China. See lennuk on võimeline lendama 1051 kilomeetrit tunnis. Siiski teeb ta vaid napilt ära Boeing 787 lennukile, mis lendab  1040 kilomeetrit tunnis.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles