2025. aastaks pole lennukites piloote enam vaja

Johanna Vahuri
, Reisile.ee toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Piloot ja lennuk
Piloot ja lennuk Foto: Vida Press

Lennukid põhinevad suuresti automaatikal, mistõttu võib üsna pea kaduda vajadus pilootide järele.

Šveitsi panga UBS uuringust selgus, et pilootide vajaduse kaotamine reisilennukites võiks ettevõtetele igal aastal säästa miljardeid dollareid. Samast uuringust selgus ka, et inimesed ei ole nõus selliste lennukitega lendama, vahendab Travel Pulse.

Raporti hinnangul võib lennunduses nii säästa kuni 35 miljardit dollarit aastas, kuid 54 protsenti küsitletutest ei oleks nõus sellise lennukiga lendama. Ühendriikidest, Suurbritanniast, Prantsusmaalt, Saksamaalt ja Austraaliast olid kokku piloodita nõus lendama vaid 17 protsenti vastanutest.

«Tehnoloogiad, mida tänapäeval arendatakse, võimaldavad lennukil täiesti ise hakkama saada, mistõttu ei ole piloodil vaja enam manuaalselt lennukit juhtida. Lennukid saavad ise kõigis situatsioonides hakkama,» seisis raportis.

Enne kui piloodid lennukite juurest täielikult kaovad, läheb aga aega. 2025. aastaks võivad eksisteerida kaugjuhitavad reisilennukid. Täielikult automatiseeritud lennukite tulekuks peab aga ootama vähemalt 2030. aastani kui mitte kauemgi.

Praegu kasutavad piloodid manuaalset juhtimist üsna vähe, kuid nad kontrollivad pidevalt lennuki seisukorda ja kohendavad vajadusel süsteeme. Isegi kui pilootide kaotamine vähendaks oluliselt ka piletihinda, on vähe neid, kes sooviksid pilootideta lennukitega lennata.

Kuna veel ei ole täielikult automaatseid lennukeid, tekib lähiaastatel suur nõudlus pilootide järele, sest suur hulk neist läheb korraga pensionile. Hinnanguliselt on 2017. ja 2036. aasta vahel vaja üle maailma 637 000 reisi- ja kaubalennuki pilooti. 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles