Mis saab, kui reisija peaks lennukis surema?

Lennuk

FOTO: SCANPIX

Kuigi seda ei juhtu tihti, siis igal aastal lendab rohkem kui kolm miljardit inimest, mistõttu on see vältimatu, et keegi lennukites ka sureb.

Lisaks jätkuvale reisijate arvu kasvule kasvab ka vanemate klientide arv, mistõttu tõuseb ka lennukites suremise hulk. See, kuidas pardameeskond olukorraga toime tuleb, sõltub sellest, kuidas surm saabub ning ka konkreetse lennufirma poliitikast, vahendab Insider.

Tavaliselt töötavad pardameeskond ning lennuteenindusmeeskond maapeal koos, et panna paika parim plaan, mis konkreetses situatsioonis võimalik. Mõnikord suunatakse lend teise, lähemal asuvasse lennujaama, kuid see sõltub muuhulgas lennuki asukohast, surma põhjusest ja millised võimalused on pardameeskonnal olukorraga toimetulemiseks.

Kui tekib meditsiiniline hädaolukord võib mõne lennufirma pardameeskond otse arstidega suhelda, teistes firmades peab piloot aga arstide käske edastama. Kui reisija peaks siiski surema, annavad meeskonnaliikmed endast parima, et tema surnukeha väärikalt säilitada.

Selleks pannakse surnukeha tavaliselt istuma mõnele tühjale reale või esimesse klassi, kus on rohkem ruumi. Igal juhul üritatakse surnukeha teistest reisijatest võimalikult kaugele viia. Mõned lennufirmad lubavad surnukeha aga panna lennuki tagaosas asuvasse galeeri pikali asetada ning ta mõne linaga katta.

Kui lend on aga täiesti täis, siis ei ole võimalik surnukeha sageli liigutada, mistõttu jäetakse lahkunu oma kohale ning ta kaetakse linaga.

Teadaolevalt ei ole lennukites teisi ettenähtud paiku surnukehade hoiustamiseks. Küll oli 2004. aastal Singapore Airlinesi käsutuses mitmed A340-500 lennukid, kus tagaosas oli kapp, kuhu mahtus keskmise suurusega inimkeha. Pardameeskond tohtis surnukeha sinna asetada vaid juhul, kui ühtegi vaba rida lennukis ei olnud. Need lennukid võeti aga 2013. aastal liinilt maha ning koos lennukitega kadusid ka spetsiaalsed kapid. 

Populaarne