Kõige hirmsamad teated, mis lennu ajal edastatud

Johanna Vahuri
, Reisiportaali toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Piloot
Piloot Foto: SCANPIX

Hiljuti teatas Ryanairi meeskonnaliige mikrofoni: «Meil on jää tiibadel ja me ei taha surma saada,» pärast mida selgus, et see ei ole ainuke suurem äpardus, millega stjuardessid hakkama on saanud.

Ryanair vabandas pärast stjuardessi ebaprofessionaalset käitumist. Stjuardess üritas kõigest selgitada, miks lend on juba 8 tundi hilinenud. Telegraph on kokku pannud nimekirja kõige kõhedust tekitavamatest teadaannetest, mis lennukis valjuhääldisse on edastatud.

1. Tehniline rike - Piloot teatas, et lennuki tehniline rike, mille tõttu lend hilines, oleks võinud nad kõik saata üsna kiiresti märga hauda.

2. Piloodi ähvardus - Southwest Airlines'i piloot teatas aga reisijatele: «Me oleme hädas, me kukume alla,» millele vaatamata maandus lennuk siiski turvaliselt sihtkohas.

3. Kehv ilm - «Tere päevast daamid ja härrad. Ilmselt olete märganud, et õues on veidike kehv ilm ja tuul on meile vastu. Me peame kiiresti õhku tõusma, seega hoidke oma toolidest parem kinni. On reede õhtu ja mul on vaja pulma jõuda. Aitäh,» teatas üks piloot enne õhkutõusu oma reisijatele.

4. Lennuk põleb - Soome piloot teatas üsna otsekoheselt, et ta peab tegema hädamaandumise Tampere lennujaamas, sest lennuk põleb.

5. Kõrbelõhn - Pärast õhkutõusu oli lennukis tunda kõrbelõhna ning piloot teatas: «Purser, palun tule kokpitti. Kohe." Hiljem selgus, et lind oli lennanud mootorisse ning piloot oli sunnitud lennuki tagasi lennujaama pöörama.

6. Vale salvestus - Lennul Iirimaalt Prantsusmaale mängiti automatiseeritud teadet, et turvavööd tuleks kinni panna. Inglise keeles oli teade õige, kuid prantsuse keeles mängiti vale salvestust, mis käskis kõigil reisijatel võtta sisse hädamaandumiseks vajalik positsioon ning valmistuda kokkupõrkeks.

7. Õhkutõusu katse - Õhkutõusu ajal peatati lennuk äkitselt, mis peale teatas piloot, et armatuuril hakkas vilkuma tuli, mis viitab veale, kuid ilmselt on tegu lihtsalt tulukese enda tõrkega. Pöörduti lennujaama tagasi ja mõni aeg hiljem katsetati uuesti õhku tõusta, kuid ka siis jäi õhkutõus pooleli ja kapten oli sunnitud piinlikult teatama, et ilmselt ei olnud tegu siiski tule tõrkega vaid reaalse probleemiga. Piloot rahustas reisijaid pärast maapeal avastatud riket: «Uskuge mind, on parem olla maapeal ja soovida, et oleksid seal üleval, kui olla seal üleval ja soovida, et oleksid maapeal.»

8. Teine lennuk - «Daamid ja härrad, ilmselt te märkasite, et meie maandumine on natuke ebastabiilsem kui tavaliselt. Me läksime teisele lennukile liiga lähedale ja ma pidin kiiresti tegutsema,» selgitas piloot

9. Suur torm - Lennul Kreekast Inglismaale teatas piloot väga sõbralikult reisijatele, et ees ootab suurim torm, mida tema on Kesk-Euroopas kunagi oma elus näinud ning ta üritab sellest üle lennata. Ta lisas veel soovituse kõigil maha istuda ning turvavööd kinni panna.

10. Mootorid ei tööta - Piloodid soovivad alati olla reisijatega ausad ning hoida neid asjade käiguga kursis, mistõttu teatati ka Kuala Lumpuri lendajatele, et kõik neli mootorit on töötamise lõpetanud ning meeskond annab endast parima, et nad jälle tööle saada. Piloot avaldas veel lootust, et see ei tekita reisijates liialt stressi.

11. Maandumine - Lennates üle India teatas piloot inglise keeles reisijatele, et torm, millest nad hetkel mööduvad on väga karm ning ta üritab lennuki maandada. Hiljem selgus, et piloot oli õnnetuseks unustanud lause lõppu lisada ühe, kuid väga tähtsa, sõna: õigeaegselt.

12. Kiire teenindus - Ühe lennu alguses teatas piloot, et järgneva poole tunni jooksul on stjuardessidel võimalik serveerida nii palju jooke ja sööke kui võimalik ning seejärel peavad kõik maha istuma ja reisi lõpuni tugeva tormi tõttu paigal püsima.

13. Suur vihm - «Daamid ja härrad, maandumiseks sajab liiga tugevat vihma ja nähtavus ei ole hea. Viimasel hetkel taipasin, et oleksime peaaegu maandunud jõkke, seega nüüd tiirutame siin üleval nii kaua kui vihm möödub,» teatas üks piloot reisijatele.

14. Hea ja halb uudis - «Mul on teile hea uudis ja halb uudis, hea uudis on see, et meil on taganttuul ehk jõuame kohale rekordkiirusega. Halb uudis on see, et hakkab korralikult raputama,» teatas piloot reisi alguses.

15. Vabatahtlikud - Stjuardessid soovivad alati muuta reisijatele lendu lõbusamaks. Nii teatas üks meeskonnaliige ka maandumisel: «Meil on kombeks alati vabatahtlikke appi võtta tualettide puhastamisel. Kui te olete nõus meid aitama, siis tõuske püsti enne, kui turvavööde märk on kustunud!»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles