Facebookis võidetud reisi planeerimisest kujunes kannatuste rada

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hurghada.
Hurghada. Foto: AFP/Reuters/Scanpix

Facebooki kampaaniamängus reisi võitnud mees tõdes üsna pea, et tasuta lõunaid pole olemas, kuna reisi planeerimine osutus oodatust segasemaks ja aeganõudvamaks.

Möödunud aasta lõpul võitis Rene Facebooki kampaaniamängus Estraveli kinkekaardi ning asus seejärel reisiplaane tegema.

Esmalt õnnitles Estraveli reisiesindaja teda võidu puhul ning pakkus välja sihtkohti soojale maale, mida mees võis valida ka Novatoursi ja Tez Toursi pakutavast valikust. Õige pea läks aga reisiagent puhkusele ega suunanud klienti seniks kellegi teise juurde, mistõttu sai mees ligi kaks nädalat vastust oodata.

Kuna kirjavahetus reisiesindajatega kippus ka edaspidi venima ning jõulud lähenesid, otsustas mees hetkel reisiplaanid katki jätta ning nendega jaanuaris edasi tegeleda.

«4. jaanuaril saabunud kirjast selgus äkki, et Estravel ei müügi Novatoursi soodushindadega pakkumisi, kuigi varem sellist muret polnud. Novatoursi kodulehel kollase kastiga ümbritsetud hinnad neile ei kehtivat ja nemad müüvad vaid ilma kollase kastita hindade järgi, mis neil on samad,» kirjeldas Rene.

Ta lisas, et kuna agent saatis talle esmaspäeva hommikul avaldatud soodusreiside valiku, mis müüakse tõenäoliselt kiiresti läbi, muutsid nad ruttu oma valikut ning jäid lootustrikkalt ootele. Vastus kirjale tuli paraku mitu tundi hiljem, kui piletid olid otsas ja edaspidi soovitati kasutada Estraveli broneerimissüsteemi, mis ei võimalda küll sooduspakkumisi. See läks aga vastuollu varasema soovitusega, et reise võib valida ka Novatoursi ja Tez Touri kodulehtedelt.

«Oleme üdini pettunud, kuid ei anna veel alla. Tegime kõik viimase kirja kohaselt – helistasime reisibüroosse, et saada hetkel kehtiv ning korrektne pakkumine,» rääkis ta. Uus agent edastas pakkumised ning broneeris mehele planeeritust kallima reisi. Järgmine päev olid postkastis ka tema reisilepingud, kusjuures ühe reisija nimes oli trükiviga – mees kahtlustas, et ka see on reisibüroo trikk. 

«Vahepeal on Novatours aru saanud, et keegi hetkel Egiptusesse ei kipu ja lennukid on pooltühjad. Kahjude kokku hoidmiseks tühistasid nad laupäevased lennud, kuhu olime oma reisi broneerinud ning jätsid alles neljapäevased,» ütles Rene.

Seepeale küsis ta Estravelilt infot, kuid sai vastuse, et nemad ei tea midagi. Ta palus oma initsiatiivist tõsta reis laupäevalt neljapäevale ning sai südaööl kirja, et laupäevane reis jääb tõepoolest ära ja kas soovivad selle tõsta neljapäevale, kuigi ta oli juba selleks soovi avaldanud.

Järgmisel hommikul sai ta oma ärrituseks veel kirja reisiesindajalt, et neljapäevase reisi kohad olid juba ammu täitunud, kuigi Rene sõnul nägi ta neid kodulehelt alles mõni tund tagasi ning ka reisibüroo kinnitas varasemas kirjas piletite saadavust.

«Kokkuvõtvalt tuleks tulevased reisid teha omal käel, mida teeme ka meie. See tuleb tunduvalt odavam ning tead täpselt, kuhu reisid ja mida selle raha eest saad,» ütles Rene.

Estraveli tegevjuhi Anne Samlik kinnitas, et tegemist oli Facebookis korraldatud loosikampaaniaga, mille korraldajaks ja reklaamijaks oli teine ettevõte, Estravel oli aga lennupileti vahendajaks. Kampaania auhinnaks oli edasi-tagasi lennupilet Rooma ning vastavalt kampaania tingimustele tuleb lennupiletit kasutada vahemikus 4. jaanurist 31. märtsini 2016.

«Võitja eelistas Roomale mõnda teist sihtkohta ning kuigi kampaania tingimustes ei olnud seda ette nähtud, pakuti võimalust vahetada esialgne auhind 300-eurose reisiraha vastu, mille eest ta võib ise sobiva reisi välja valida,» ütles Samlik.

Sobivate sihtkohtade ja reisikuupäevade leidmine kestis pea kaks kuud ning tõi kaasa mitmeid muudatusi reisiplaanides. Samlik kinnitas, et kuna reisiagendid töötavad vahetustega, suhtles võitjaga mitu erinevat reisikonsultanti ning sellega kaasnes mõningaid möödarääkimisi ning viivitusi e-kirjadele vastamisel, mille pärast kliendi ees vabandati.

Jaanuari alguses valiti sobiv reis siiski välja ning klient kinnitas reisikorraldaja Novatoursi reisi Hurghadasse neljale inimesele, tasudes ise osa reisieelarvest. Tulenevalt Egiptuses toimuvatest sündmustest tühistati mitmed Hurghada väljumised, ka Novatours tühistas välja valitud 23. jaanuari reisi Hurgadasse.

«Estravel ise päikesereise ei korralda ning vahendajana saame pakkuda tühistatud lendude asemel alternatiivseid reisikuupäevi või reisiraha tagastust. Kuna kliendi poolt asenduseks valitud kuupäeval ei olnud lennureisile nelja vaba kohta, siis otsustas ta 12. jaanuaril reisist loobuda ning samal päeval tagastasime makstud reisiraha,» rääkis Samlik.

Ta lisas, et reisibüroo oli Renega veel täna ühenduses ja pakkus talle võimalust valida välja uus reis. Mees lubas võimalusi kaaluda ning oma reisisoovist teada anda. Samlik avaldas lootust, et mõlemad pooled on arusaamatusest õppinud ja probleem on lahenduse leidnud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles