9 saladust, mida stjuardessid reisijatele ei räägi

Johanna Vahuri
, Reisiportaali toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Stjuardessid
Stjuardessid Foto: Scanpix/Caters News Agency

Mõnest nendest saladustest on reisimise meeldivamaks muutmisel abi. Teised aga on sellised, mille teadmisest sa pigem loobuksid, vahendab Independent.

Pardameeskond oskab suurepäraselt saladusi hoida. Isegi kõige kogenumad lendajad ei pruugi nii mõndagi neist saladustest teada.

1. Kõrvaklapid, mis on kilesse pakitud ei ole tegelikult uued. Kõrvaklappe lihtsalt puhastatakse ning pakitakse uuesti kilesse, seega ei ole nad küll uued, kuid loodetavasti on nad siiski puhtad.

2. Tõeline põhjus, miks õhkutõusul ja maandumisel tuled kustutakse on, et reisija silmad harjuksid pimeda valgusega. Kui lennuk tõuseb või maandub hämaral ajal, kustutatakse ka lennukis tuled, et võimaliku hädamaandumise korral suudaksid reisijad adekvaatselt tegutseda.

3. Vesi, mida kasutatakse kohvi ja tee tegemiseks, on must. Tegemist on küll joogiveega, kuid see asub hoiupaakides, mida peaaegu kunagi ei puhastata.

4. Kui lennuki uks on avatud, siis pardameeskond palka ei saa. Stjuardessid saavad palka ainult lennutundide eest. Aeg, mil reisijad vahekäikudes koperdavad ja üritavad oma liialt suuri käsipagaseid ära mahutada, on stjuardessidele tasustamata tööaeg.

5. Dieet Coca-Colat on kõige keerulisem serveerida. Dieet Coca-Colas on niivõrd palju gaase, et liigse vahutamise lõppemine võtab kordades rohkem aega kui mõne teise joogi puhul. Selle ajaga suudavad stjuardessid serveerida juba kolm teist jooki.

6. Tualette saab ka väljast avada. Tähtis on see turvalisusekaalutlustel, kui kellelgi peaks tekkima seal mõned tõsisemad tervisehädad, siis on pardameeskonnal võimalik uks avada.

7. Elektroonikaseadmete väljalülitamine ei ole hädavajalik. Kui jätta mõni telefon või tahvelarvuti õhkutõusu ja maandumise ajaks sisse, siis lennuk sellest alla ei kuku, küll on see pilootidele lihtsalt tüütu.

8. Lennukid saavad alatihti välguga pihta. Tavaliselt ei kahjusta see lennukit peaaegu üldse.

9. Hapnikumaskides jätkub õhku vaid 15 minutiks. Kuid sellest juba piisab, et piloot saab viia lennuki madalamale tasemele, kus hapnikku jagub. Kõrgemal on hapnikumaskid aga äärmiselt vajalikud, sest seal võib inimene teadvuse kaotada juba 20 sekundiga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles