Eestlanna viib turistid Lapi lumme seiklema

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Annekreet Heinloo
Annekreet Heinloo Foto: Cathy Efert

Eestlanna Annekreet Heinloo on nelja aastaga sukeldunud sügavale Lapimaa turismiärisse. Oma loomingulise panusega ja uute julgete ideedega on ta aidanud tippu tõusta Lapimaa turismifirmal Wild Nordic, kirjutab LHV Panga ajakiri Investeeri. 

Annekreet on reisiäris töötanud juba 2004. aastast. Estraveli tootejuhina käis ta neli aastat tagasi Helsingisse rajatud Talvemaailmaga tutvumas, et uurida, kas see võiks huvi pakkuda ka Eesti turistidele. Tol hetkel ei kujutanud ta ettegi, et temast saab üks halli omanikest. Kuid elu just niimoodi läks – Lapimaa turundusguru Sami Päivike tegi talle ettepaneku Eestimaa lumi saabastelt pühkida ja tulla Lapimaale. Väljakutsetele aldis Annekreet ei lasknud sellisel võimalusel lumetuisku kaduda. 

Saatuslik kutse

Sami Päivike on reisiäris tegutsenud juba ligi 20 aastat. Tavalisest reisiärist tüdinenuna otsustas ta luua firma, mis oleks suunatud rikkamatele klientidele, kellele pakkuda tõelisi elamusi Lapimaa looduses. Nii ta lõigi firma, mille eesmärgiks sai turistide viimine Lapimaa kaugeimatesse paikadesse.

Firmal puudus idee suveks, mil suured laevad mööda Läänemerd kruiisituriste sõidutavad. Lapimaale on turiste väga raske meelitada, sest sealne suvi ei erine Lõuna-Soome ega isegi mitte Eestimaa suvest ja vahemaad on pikad. Kuna Lapimaa tõeline atraktsioon on ikkagi lumi, tekkiski idee tuua sealne talvine õhustik Soome pealinna. «Keegi ei uskunud sellesse. Minu üle naerdi Soomes, et kes maksab lume eest, kui see on niigi igal pool olemas,» sõnab Sami ja kinnitab, et tänaseks on Talvemaailm üks reisisihtkohti, mille pärast Soome pealinna külastatakse. 

Sedasama Talvemaailma tuli Helsingisse külastama ka Annekreet. «Me hakkasime rääkima koostööst,» sõnab Sami. «Annekreet tuli suurest Eesti korporatsioonist, tal oli hea töökoht ja hea palk, aga ta tuli meie juurde selleks, et midagi luua, midagi uut üles ehitada.»

Mitmed edukad ettevõtted on alustanud garaažist. Sami ja Annekreet aga töötasid alguses saunabussis. Ja tööd oli palju. Arutlesid, mida kliendid võiksid soovida ja mida neile pakkuda. Otsustati pakkuda loodust ja viia inimesed kohtadesse, kus nad pole iial käinud. Pakkuda neile elamusi, mida nad ei oskaks ettegi kujutada.

Reisid lumme

Kui varem korraldas firma turistidele mõnetunniseid mootorsaaniretki, siis Annekreeti ergutusel läks Unique Lapland kaugemale ning hakkas läbi viima mitmepäevaseid tõeliselt ekstreemseid mootorsaanimatku Vene piiri lähistele ja üle Norra mägede Põhja-Jäämere äärde.

Selline mudel hakkas tööle, saunabussist koliti välja ja täna asub ettevõtte kontor Rovaniemi lähistel Pajakülas, otse jõuluvana peakontori kõrval. 

Vahel osaleb Annekreet ka ise mootorsaanireisidel, aga seda vahelduseks põhitööle ja kontoris istumisele, ning ta ei võta endale grupijuhtimise kohustust – selleks on palgatud spetsialistid. 

Need reisid on suur väljakutse nii hingele kui ka kehale ning annavad võimaluse kombata oma võimete piire. Palju turiste käib Euroopast, küll aga peavad pikki ekstreemseid mootorsaanireise põnevaks näiteks turistid Austraaliast või Hongkongist, kes igapäevases elus lund üldse ei näegi. 

Annekreet kirjeldab, kuidas nad käivad mootorsaanidega ühe pere juures, kus on 13 last. Pere elab maailma lõpus, lähim kauplus asub 106 kilomeetri kaugusel. Kui lapsed olid väikesed, ei pidanud nad koolis käima, sest kool oli liiga kaugel ja õpetaja tuli kaks korda nädalas koju. Ühes teises tillukeses külas elab talvel ainult üks naine, aeg-ajalt käivad seal küll ka piirivalvurid. Üksik naine peab kelgukoeri ning tal on väike restoran ja kämping. Ta ajab traktoriga teid lahti, et soovijatel oleks külale ligipääs.

Sellistes kohtades pakutakse süüa kraamist, mida just jahiõnn on pakkunud, näiteks karulihasuppi. Kunagi ei tea, mis toit sind ees ootab, aga sa võid olla kindel, et see on põhjamaiselt ehe ja maitseb pika matka ajal oivaliselt.

Arenguhüpped

Läinud aastal hakkas ettevõte vahendama Soome riigile kuulunud majutusteenust (võrreldav RMK majakestega Eestis) ning ettevõtte nimeks sai Wild Nordic. Järjest rohkem on kaasatud partnereid, kes müüvad teenuseid laias maailmas edasi, aga ka kohalikke väikeettevõtteid, kes suudavad välismaistele klientidele Lapimaal midagi põnevat pakkuda. 

Tänavu suvel omandas Wild Nordic ka lennufirma, et viia turiste Põhja-Soomes asuva Inari järve äärde. Varem viisid sinna suisa nelja kompanii lennukid, ent piloodid ja lennukid vananesid. Wild Nordicu juhid mõistsid, et see on valdkond, millele tuleb ise käsi peale panna. Leiti, et kui muidu kestab matk Inari järve imekaunisse ümbrusse kolm päeva, siis kindlasti on kliente, kes on nõus maksma selle eest, et jõuda sinna veerand tunniga. 

Vaatamata sellele, et Soomes on majanduskriis, on ettevõte kasvanud 40 protsenti. Annekreeti sõnul on Wild Nordic üritanud oma teenuseid ka eestlastele müüa, aga siiani siiski raskustega, mis on tema sõnul mõistetav. «Eestlane ei ole nõus maksma jää ja lume eest, mis tulevad talle igal talvel koju kätte.» Olulist rolli mängib ka hind, sest teenused on tegelikult kallid. Näiteks kolmepäevane mootorsaanimatk Põhja-Jäämere äärde maksab 2000 eurot.

Tänaseks neli aastat Rovaniemis elanud Annekreet on end Lapimaaga väga tugevasti sidunud. Jah, ta igatseb Eesti toitu ja lähedasi, ent samas on tekkinud ka teatav distants. «Ma tunnen ennast siin paremini kui Eestis,» lisab ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles