Pildipulgast sai tõeliselt kuum kaup

Piret Lakson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Naine kasutab selfi tegemiseks «pildipulka».
Naine kasutab selfi tegemiseks «pildipulka». Foto: SCANPIX

2014. aastal tõusis tõeliseks müügihitiks selfide tegemise abimees selfie stick, mida eesti keeles on nimetatud näiteks endlipulgaks, aga parim nimi sellele oleks lihtsalt pildipulk.

Uuringud näitavad, et kaks kolmandikku Austraalia naistest vanuses 18–35 aastat teeb endast pilte, USAs on vähemalt veerand inimestest postitanud selfie sotsiaalvõrgustikku, vahendab reisiportaal Trip.ee.

Google Trends andmetel on pildipulk ääretult populaarne Aasias, eriti Indoneesias, Malaisias ja Filipiinidel. Pildipulk on telefoni- või kaamerahoidikuga metallkepp, mis võimaldab nutitelefoni või kaamera asetada kaugemale kui käepikkus pildistamiseks seda võimaldaks. Tavaliselt on pildipulgad kokkukäivad, mõnel on sisseehitatud Bluetooth, et saaks mugavamalt valida pildistamise hetke (kuigi selliste pildipulkade akusid tuleb pidevalt laadida).

Ameerika Ühendriikides oli pildipulk äsjalõppenud jõuluhooaja kõige kuumem kaup. Ainuüksi detsembris müüdi neid rohkem kui 100 000 tükki ja poodidel tekkisid suure populaarsuse tõttu pildipulkade varustushäired. Ajakiri Time valis pildipulga ka 2014. aasta 25 kõige parema uuendusliku toote hulka.

Vaadates Euroopasse, siis internetikaubamajas Amazon.co.uk oli pildipulkade valik üllatavalt suur. Hinnad jäid valdavalt 3,5 ja 15 naela (vastavalt 4,5 ja 19,3 eurot). Hinnale lisandub saatekulu Eestisse.

Eestis pole pildipulk veel kõige populaarsem. Kuid arvestades, kui paljud noored endast selfisid teevad, võib pildipulk vähemalt nooremate hulgas muutuda üsna pea kohustuslikuks reisivarustuseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles