Tiit Vähi unistab Sillamäe-Ust-Luga laevaliinist

Andrus Karnau
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tiit Vähi 2006. aastal Sillamäe sadama läänekai nurgakivi panekul..
Tiit Vähi 2006. aastal Sillamäe sadama läänekai nurgakivi panekul.. Foto: Liis Treimann.

Ettevõtja Tiit Vähi taotleb valitsuse toetust, et avada laevaliin kolmnurgas Sillamäe, Kotka ja Ust-Luga.

Vähi kirjutab majandusminister Juhan Partsiule saadetud kirjas, et Euroopa Liidu ja Venemaa vahelise kaubavahetusega tegelevates äriringkondades on tekkinud huvi parvlaevaliikluse vastu Sillamäe ja Ust-Luga vahel. Ärimehed tahavad vältida ülipikki ooteaegu maismaapiiri ületamisel Narvas, jätkas Vähi.

Sillamäele on rajamisel piiriületust ootavate veokite parkla. Vähi loodab, et tulevikus saab seal teha ka piiriületuseks vajalikud protseduurid ja tolliinfo edastada üle piiri elektrooniliselt. Sama piiripunkti loodab Vähi ka tulevase laevaliini tollimisel kasutada.

«Laevaliini navigeerimise probleem on poliitiline küsimus, mis nõuab lahendamist kõige kõrgemal tasemel,“ märkis Vähi.

Vähi kurtis kirjas, et Venemaa võimud ei lubanud Kotka-Sillamäe liinil navigeerida Suursaarest idas, seetõttu kestis sõit kaks tundi kauem ja oli sellevõrra kulukam. Et sellest probleemist üle saada, pakubki Sillamäe sadama juht nüüd kolmnurkset laevaliini, mis liigub kolme riigi ja kolme linna vahel.

Ühe lisavõimalusena võib laevaliin vedada raudteevaguneid. Kuna riikides on sama rööpmelaius, siis võivad vagunid sõita laevaga takistusteta Soome ja Venemaa vahel.
Vähi loodab, et Soome ettevõtjad kasutaksid laevaliini kaubaveoks Moskva suunal, sest siis ei pea läbima Loode-Venemaa ülekoormatud maanteid. Samuti ei pea Ida-Viru ettevõtjad tegema kaubaveoks Soome ringi läbi Tallinna.

Euroliidust väljapoole jäävasse Venemaa sadamasse põikav laevaliin lubaks kaupu müüa soodsama hinnaga, sest saab kasutada tax free kaubandust. See oleks lisaboonus, miks reisijad võiks Eestist Soome liikumisel valida Vähi laevaliini. Laevaliin võiks Sillamäe sadama prognooside järgi vedada aastas Eesti ja Soome vahel kuni 180 000 reisijat. Huvi sõita laevaga Eestist või Soomest Ust-Lugasse on tõenäoliselt minimaalne.

Sillamäe-Kotka laevaliin, mida teostas Saaremaa Laevakompanii, suri välja 2007. aastal pärast pronksööd, kui kaubavahetus Eesti ja Venemaa vahel märkimisväärselt vähenes.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles