Pakettreiside korraldaja keeldub komisjoni otsust täitmast

Liis Velsker
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Puhkusereis.
Puhkusereis. Foto: Panther Media / Scanpix

Pakettreiside korraldaja OÜ Reisikorraldaja ei nõustu tarbijakaebuste komisjoni otsusega, mis nõuab ettevõttelt kliendile reisitasu 1004 euro tagastamist.

Juhtum sai alguse mullu 26. juulil, mil klient ostis OÜ-lt Reisikorraldaja pakettreisi ja tasus selle eest 3130 eurot. Paraku klient haigestus ega saanud reisile minna. Ta teatas oma haigusest firmale 19. novembril, reisi algus oli 30. november.

Kindlustusandja hüvitas kliendile reisi ärajäämisega seoses kahju summas 2000 eurot. Klient taotles seejärel aga reisikorraldajalt veel tasu tagastamist 1004 euro ulatuses. Reisikorraldaja vaidles nõudele vastu, öeldes, et tal on õigus täielikult keelduda reisitasu tagastamisest, kuna on teinud antud reisiga seoses kulutusi, mida ei saanud tagasi. Reisikorraldaja pakkus kliendile kompromissina 150 euro hüvitamist.

Võlaõigusseadus sätestab, et kui reisija taganeb lepingust, kaotab reisikorraldaja õiguse reisitasule. Sellisel juhul võib reisikorraldaja nõuda mõistlikku hüvitist, teatab komisjon. Klient viitas, et võlaõigusseaduse mõistes oli tema haigestumine vääramatu jõud.

Komisjoni otsuses seisab, et OÜ Reisikorraldaja on 29. jaanuari kirjas kliendile väitnud, et reisi ärajäämisel reisifirmale jääva mõistliku hüvitise summa on 2533 eurot. «Reisikorraldaja esitatud tõendid tasutud summade kohta ei ole seostatavad antud reisi kuludega ega ka kaebuse esitajaga,» leiab komisjon.

«Kaebuse esitaja teatas reisi ärajäämisest ca 12 päeva enne reisi kuupäeva. Selle aja jooksul on reisikorraldajal võimalik pakkuda reisi muule isikule nn viimase hetke pakkumisena,» toob komisjon välja.

Komisjon leiab, et reisi korraldaja peab professionaalse teenusepakkujana arvestama, et klientidel esineb reisitõrkeid ja olema valmis ka sel juhul pakkuma parimat lahendust. «Ei ole tõendanud, et reisile läks algselt planeeritust väiksem grupp ja reisikorraldaja kaebuse esitajaga seoses kulutusi tegelikult tegi ja neid teisel viisil ei kasutanud,» lisab komisjon.

Komisjonile jääb arusaamatuks, miks reisikorraldaja just 2533 eurot mõistlikuks hüvitiseks peab. Komisjon leidis kokkuvõttes, et kliendi kaebus tuleb rahuldada ja OÜ Reisikorraldaja peaks tarbijale tagastama reisitasu summas 1004 eurot.

Piletil oli hoiatus suurelt kirjas

Reisikorraldaja OÜ juhatuse liige Margus Peterson ütles Tarbija24-le, et nad ei ole tarbijakaebuste komisjoni otsusega nõus ega kavatse seda täita. Kui vastaspool sellega ei nõustu, peab ta pöörduma kohtusse.

«Kuna meie tasutud summasid ise tagasi ei saa, ei saa me neid ka kliendile tagastada. Kliendil oli reisikindlustus, mis ei olnud piisava reisitõrke kattega, seepärast ei korvatud talle ka reisi eest tasutud summasid. Nüüd nõuab ta puuduolevat osa meilt,» selgitas Peterson ja nentis, et kui kliendil üldse poleks reisitõrkekindlustust olnud, nõuaks ta neilt kogusummat.

«Eelmisel suvel reisi vormistamisel pakkusime ka reisikindlustust, mis oleks katnud reisitõrke juhtumi puhul kõik kulud. Seda klient ei soovinud,» lisas Peterson.

Peterson tõdes, et neile jääb arusaamatuks komisjoni väide, et esitatud tõendid ei ole seostatavad vastava reisiga. «Oleme esitanud tarbijakaebuste komisjonile reisikorraldajalt saadud kinnitused reisi ostmise kohta, kus on reisijate nimed ning rasvases trükis kirjas, et pileteid ei saa muuta ega tühistada, ka ei saa vahetada nimesid,» lausus ta.

Kuna jutt ei käi tšarterreisist otselennuga Egiptusesse, vaid liinilendude ja ümberistumistega individuaalreisist Mehhikosse, on Petersoni sõnul seda enam ka kummaline komisjoni järgnev lause: «Kaebuse esitaja teatas reisi ärajäämisest ca 12 päeva enne reisi kuupäeva. Selle aja jooksul on reisikorraldajal võimalik pakkuda reisi muule isikule nn viimase hetke pakkumisena.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles