Saaremaa tuli Ofelia probleemide tõttu Kuivastu-Virtsu liinile juba hommikul

Raul Sulbi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Parvlaev Saaremaa sildus kodusadamas Roomassaares.
Parvlaev Saaremaa sildus kodusadamas Roomassaares. Foto: Kersti Õunapuu

Saaremaa Laevakompanii teatel alustas ettevõtte teine uus parvlaev Saaremaa tänasest reise Kuivastu-Virtsu liinil, tehes seda kavandatust mõned tunnid varem, kuna firma teisel laeval Ofelial ilmnesid tehnilised probleemid.

Saaremaa Laevakompanii juhatuse esimehe Tõnis Rihvki sõnul on Saaremaa jõudmine oluline samm parvlaevaliikluse uuele tasandile toomises, vahendas ettevõtte pressiesindaja.

«Saaremaa, nagu ka Muhumaa ning tulevane Hiiumaa on ehitatud just Väinamere liinide vajadusi silmas pidades. Usume, et nagu parvlaev Muhumaa on suutnud Heltermaa-Rohuküla liinil edukalt võidelda järjekordadega, annab Saaremaa oma võimsuse ja mahutavusega olulise panuse nõudluse rahuldamises Kuivastu-Virtsu liinil, kus viimastel kuudel on nõudlus sadamates veelgi kasvanud,» lausus Rihvk.

Kuigi algselt oli Saaremaa avareis plaanis kell 13.20 väljumisega Kuivastu sadamast, sai uus parvlaev liini teenindamist alustada juba märksa varem.

«Kuna Ofelial olid hommikul tehnilised probleemid, tuli Saaremaa kolleegile appi ning tegi oma esimese reisi juba kell 9.30 Virtsust. Praeguseks töötavad Saaremaa ja Regula juba ettenähtud graafikus,» lisas Rihvk.

Parvlaev Saaremaa kannab sarnaselt teistele Saaremaa Laevakompanii laevadele sinist-valget värvikuube, sisekujundus on Saaremaa Karja kihelkonna toonides – punane ja must. Saaremaa mahutab kuni 690 reisijat ja 160 sõiduautot. Parvlaeval on reisijateala, sealhulgas kohvik-bistroo, baar, kauplus ning päikesetekid.

Tekkidevahelised trepid on seni liini teenindanud laevadega võrreldes oluliselt laiemad ja mugavamad, liikumispuudega reisijatele mõeldes on reisiteki ja ülemise autoteki vahel liikumiseks paigaldatud kaks lifti.

Sõidukite kasutuses on kaks autotekki. Alus on 97,8 meetrit pikk ja 18,5 meetrit lai ning suudab arendada kiirust 16 sõlme. Laev läbib Muhu saare ja mandri vahelise ühe suuna 23 minutiga, lisandub laadimis- ja lossimisaeg.

SLK on BLRT Grupilt tellinud kolm identsete parameetritega reisiparvlaeva, mille jaoks tehtav investeering küündib 1,4 miljardi kroonini. Koos sadamate valdaja AS Saarte Liinid tehtavate investeeringutega sadamate laiendamisesse ja kaasajastamisesse tõuseb uute laevade liiniletoomisesse suunatav summa 2 miljardi kroonini.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles