Bussireisi keeras untsu udune aknaklaas

Jäätunud bussiaken. Pilt ei ole looga seotud.

FOTO: SCANPIX

Reisisellid said tarbijakaebuste komisjoni abil Viru Reiside OÜ-lt kompensatsiooni, kuna nende istekohtade akende väljavaade oli niiskuse tõttu häiritud.

Viru Reisid OÜ korraldas mullu 25. juulist kuni 5. augustini kestva bussiringreisi Sloveenia-Horvaatia-Bosnia Hertsegoviina ning osalejad sõlmisid firmaga pakettreisilepingu.

Sõit ei läinud aga sugugi oodatult libedalt – pärast rännakut olid kliendid rahulolematud, et reisibussi ühest aknast ei olnud võimalik klaasi sisemise niiskuse ja ebakvaliteetsuse tõttu välja vaadata. Akna keskele jäävatel istmetel (kaks kohta) oli väljavaade täiesti häiritud, sellest vahetult eespool ja tagapool asuvatel istmetel oli väljavaade häiritud osaliselt.

Mullu 21. novembril esitasid reisijad tarbijakaitseametile ja tänavu 31. jaanuaril tarbijakaebuste komisjonile avalduse, milles väidavad, et reisiks kasutatud buss oli väga halvas seisukorras. Nad kaebavad oma avalduses, et bussis puudusid mugavused, aknad ei olnud läbipaistvad. Pakkumise järgi pidi reis toimuma aga mugavustega bussis, väljavaate puudumisele ega ka ventilatsiooni puudumisele teenuse pakkumisel ei osundatud.

Viru Reisid küll nõustus tarbijate väidetega selles, et bussi ühel aknal olid kahjustused, mis takistasid läbipaistvust, küll aga ei olnud osaühingu hinnangul tegemist asjaoluga, mis annaks alust hinda alandada. Viru Reisid märkis, et neil puudus võimalus üürida reisijate veoks bussiettevõttelt parema kvaliteediga bussi, tegemist oli säästueelarvelise reisiga, mille maksumuse arvel ei ole võimalik pakkuda paremaid tingimusi.

Komisjon lähtus vaidluse lahendamisel tavapärasest arusaamast, et bussireisilt oodatavaks hüveks on muu hulgas läbitava teekonna kestel bussi akendest vaadete kogemine. Väljavaate puudumist või selle häiritust võib hinnata lepingu mittekohase täitmisena, mis annab võlaõigusseaduse alusel õiguse alandada teenuse hinda.

Arvestades teenuse sisu ja maksumust ning mittekohase täitmise proportsiooni, pidas komisjon tarbijate nõudeid reisitasu alandamises osaliselt põhjendatuks. Komisjon otsustas rahuldada kaebuse osaliselt.

Viru Reiside tegevjuht Anatoli Männi kommenteeris Tarbija24-le, et nende tellitud bussil oli suvel 2013 ühe klaasi läbinähtavus natuke häiritud, kuid klaas ei olnud täiesti läbipaistmatu. «Lugupeetud kliendid soovisid igaüks kompensatsiooniks 150 eurot. Tarbijakaebuste komisjon otsustas seda hinda alandada 3,5 korda, millega me oleme ka nõus. Kavatseme otsust täita.»

Populaarne

Tagasi üles