Top Toursi reiside edasimüüjaid tabas klientide pahameeletorm

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hecato Reiside juhatuse liige Heli Rohtla ütleb, et nad ei saa klientidele ärajäänud reisi eest raha tagastada, kuna see on ammu Top Toursi arvele üle kantud.
Hecato Reiside juhatuse liige Heli Rohtla ütleb, et nad ei saa klientidele ärajäänud reisi eest raha tagastada, kuna see on ammu Top Toursi arvele üle kantud. Foto: Erakogu

Maksejõuetust tunnistanud Top Toursi reise edasi müünud väikesed reisibürood on sattunud täbarasse olukorda. Kliendid nõuavad neilt ärajäänud reiside eest raha tagasi, aga bürood on need summad ammu Top Toursile üle kandnud.
 


Kümmekond väikest edasimüüjat kaaluvad oma õiguste kaitseks koguni eraldi liidu moodustamist. Top Toursi reiside katkemisest nördinud kliendid sõimavad, sisse on antud kohtuhagisid ja ühest büroost ähvardati arvuti kaasa viia.

«See, millest asi alguse sai, on nagu ära unustatud,» ütles Robinson Reiside juhataja Eha Luite. Ta ütles, et kuue edasimüüja esindajad kohtusid eelmisel kolmapäeval Top Toursi juhataja Ibrahim Khalediga, kes ajas juhtunu halva õnne süüks ja näis oma restoranis El Pasha suhteliselt muretu olekuga olevat.

Kui Robinson Reisid peaks nüüd ligi sajale inimesele, kes nende kaudu Top Toursi reisi ostnud, raha tagasi maksma, tuleks firmal uksed sulgeda.

Etteheited kindlustusele

«Meie tegime oma tööd korralikult ja järgisime lepinguid. Kõik kliendid olid teadlikud, et ostavad reisikorraldaja Top Toursi reise. Milles me nüüd süüdi oleme?» küsis Luite.

«Kliendid, kes oma raha reisi eest meile on tasunud, ootavad ning kohati ka nõuavad, et meie tagastaksime ärajäänud reisi eest tasutud summa,» rääkis ka Hecato Reiside juhatuse liige Heli Rohtla. « Meie aga ei saa seda teha põhjusel, et oleme raha ammu Top Toursi arvele üle kandnud.»

Ta lisas, et kliendid on rahulolematud ka seepärast, et kindlustusfirmad ei hüvita ärajäänud reise, kuigi on vormistatud reisitõrke leping. «Kindlustusseltsid toovad põhjuseks pankroti, mille puhul reisitõrge ei kehti, kuid Top Tours ei ole veel pankrotis, neil on vaid tegevus peatatud,» tõdes Rohtla.

Uued krahhid võimalikud

Estraveli tehtud reklaami, et nemad on head ja tagastavad oma klientidele ettemakstud raha, nimetas Rohtla eksitavaks. Kui väikesed edasimüüjad olid kohustatud Top Toursile reisi eest raha tasuma hiljemalt üks kuu enne reisi, siis Estravel tasus raha Top Toursile vaid samal nädalal toimuva reisi eest.

«Neil oli õigus hoida klientide raha oma kassas ja seega pole neil ka probleeme selle tagastamisega,» selgitas Rohtla. «Imestama paneb ainult, et nad võtavad tuhat krooni kliendi tasutud rahast maha kontorikuludeks.»

Fantaasia Reiside tegevjuht Silvi Kruusenvald ütles, et Top Toursiga juhtunut ei saanud kuidagi ette näha. «Jälgime pidevalt krediidiinfot, inkassofirmade teateid ja muid kanaleid, aga kusagil pole teavet hetkeolukorra kohta,» sõnas ta.

Nüüd on selles firmas rataste vahele jäänud 15 Top Toursi broneeringut, kusjuures üks pere on ostnud 130 000 ja teine 60 000 krooni maksnud reisi. Need, kelle raha veel Fantaasia Reiside käes, saavad kogu summa täies ulatuses tagasi. «Kõige hullem, et miski ei välista järgmist pauku, sest tagatised on paljudel reisikorraldajatel ebapiisavad,» nentis Kruusenvald.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles