Kas edetabelid räägivad hotellidest tõtt?

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fragment Insiders' Selecti edetabelit tutvustavalt veebilehelt.
Fragment Insiders' Selecti edetabelit tutvustavalt veebilehelt. Foto: Tarbija24

Erinevaid edetabeleid parimatest reisisihtkohtadest, restoranidest ja hotellidest ilmub internetiavarustesse tihemini kui reisihimuline end kursis jõuaks hoida. The Independent küsib, kas need üldse pakuvad tarbijale väärtuslikku materjali või on targem lähtuda oma sõprade-tuttavate soovitustest.

Üks viimati ilmunud hotellide edetabelitest on üleilmse online-reisifirma Expedia koostatud laiahaardeline Insiders' Select nimekiri, mis põhineb suures osas tarbijate arvamustel. Samal põhimõttel koostab maailma hotellide edetabeleid reisiportaal Tripadvisor. Tripadvisori viimane hotellide edetabel ilmus selle aasta jaanuaris.

Kui võrrelda Insiders' Selecti ja Tripadvisori Euroopa ja USA hotellide esikümneid, siis ei kattu neis ükski nimi. Mõlemad väidavad samas, et on majutuskohad reastanud matemaatiliste valemite põhjal, kus kõige suurema kaaluga on miljonite tarbijate arvamus.

Insiders' Selecti puhul tuleb arvamust avaldavatel tarbijatele tõestada, et nad on kõnealuses hotellis ööbinud, ette tuleb ette näidata kinnitus läbi Expedia tehtud broneeringu kohta. Tripadvisor võtab arvesse kõikide oma registreeritud külastajate arvamused, kontrollimata kas hindaja on üldse kritiseeritavas hotellis ööbinud või mitte. See tõik annab plusspunkti Insiders' Selectile. Samas on Expedia tunnistanud, et Insiders' Selecti koostamisel võetakse arvesse ka firma töötajate hinnanguid.

Nii Insiders' Select kui ka Tripadvisori edetabel on seega heaks näiteks sellest, et parima sihtkoha ja ööbimiskoha valikul tuleb edetabelitesse suhtuda kriitilise meelega.

Pigem võiks juhinduda 2009. aasta Nielseni uuringust, millest selgus, et internetis avaldatud tarbijahinnangutest peetakse väärtuslikumaks sõprade ja pereliikmete arvamust.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles