Ohtlikud veeolud häirivad tõsiselt laevaühendust mandri ja Hiiumaaga

Berit-Helena Lamp
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Muhumaa Rohuküla sadamas reisijate ootel.
Muhumaa Rohuküla sadamas reisijate ootel. Foto: Mihkel Maripuu

Veeolud Heltermaa sadamas on muutunud parvlaevaliiklusele ohtlikuks, mistõttu on Väinamere Liinide kriisimeeskonna analüüsi põhjal ainuvõimalik parvlaeva Muhumaa reiside peatamine ohuolukorra lahendamiseni. Seetõttu on laevaliiklus Rohuküla-Heltermaa liinil reedel tõsiselt häiritud.


Väinamere Liinide teenindusjuht Anu Hiiuväin selgitas, et operaatorile edastati murettekitav informatsioon sadama olukorra kohta, mis võib tõsiselt ohustada parvlaeva Muhumaa.

«Heltermaa sadamast saabus info, et uus süvendatud kaikoht, mis on ainsana varustatud uute parvlaevade vastuvõtuks vajaliku kaldaaparelliga, ei vasta hetkel deklareeritud sügavusele 5,20 meetrit - tegelik veesügavus on kohati hoopis umbes 4,90 meetrit,» teatas Hiiuväin.

Mitteametlikel andmetel on merepõhja plaadistus paigast liikunud, mis on laevadele väga ohtlik. Kuna asjaolude kokkulangevusel on reede ennelõunast alates oodata ka veetaseme langust kuni -50 sentimeetrit alla nulltaseme, ei saa riskida uue laeva vigastamisega, rääkis Hiiuväin.

Tavatingimustes, kus sadama põhjaolud on korras, selline veetaseme langus parvlaeva Muhumaa ei mõjutaks, aga merepõhja muutused panevad parvlaeva tõsiselt ohtu.

«Arvestades meieni saabunud info tõsidust, kutsusime kohe kokku hilisõhtuse kriisikoosoleku, kus põhjaliku olukorraanalüüsi tulemusel ei jäänud meil kahjuks muud üle, kui parvlaev Muhumaa reisid peatada probleemi lahendamiseni. See on raske otsus, aga parem karta kui kahetseda,» nentis Hiiuväin.

«Sadamate kõlbulikkuse ja ohutuse eest vastutav AS Saarte Liinid on meile kinnitanud, et võtavad tarvitusele kõik meetmed kujunenud olukorra kiireks stabiliseerimiseks ja ohutuse tagamiseks - varahommikul toovad nad Heltermaale vajaliku tehnika ning tuukrid alustavad kohe töödega,» lausus Hiiuväin.

Parvlaev Muhumaa saab praegustel andmetel väljuda kell 6.30 Heltermaa sadamast. Vastavalt Saarte Liinidelt saadud infole valmistuvad kraana ja tuukrid sõitma Rohukülast Heltermaale esimese reisiga Harilaiul kell 6.30 ning alustavad sadamas kohe töid, seetõttu ei ole Muhumaal võimalik teenindada kell 8.30 reisi Rohukülast ja kell 12.30 Heltermaalt.

«Praegu ei ole meil veel täit kindlust, kas Muhumaa saab kell 14.30 Rohukülast väljuda, kuid kõik osapooled annavad endast parima, et see võimalik oleks. Palume reisijatelt mõistvat suhtumist ja loodame, et laevaliiklus normaliseerub pealelõunaks. Seni on liinil ainult parvlaev Harilaid. Väinamere Liinid taotleb majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumilt luba tuua Triigi-Sõru liinilt appi ka parvlaev Kõrgelaid,» ütles Hiiuväin.

Parvlaev Ofelia on plaanilises remondis Riias ja saabub liinile tagasi järgmisel nädalal.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles