Reisijate korduvad küsimused kindlustusfirmale vulkaanikahjude kohta

Eger Ninn
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Seesam Kindlustus soovitab pildistada  hilisemaks reisiga seotud muudatuse tõendamiseks lennuaegade tablood, kus on näha lennu nimetus, number ja staatus.
Seesam Kindlustus soovitab pildistada hilisemaks reisiga seotud muudatuse tõendamiseks lennuaegade tablood, kus on näha lennu nimetus, number ja staatus. Foto: SCANPIX

Seesam Kindlustus pani kokku korduma kippuvate küsimuste nimekirja, millega murelikud inimesed praegu kõige rohkem kindlustuse poole pöörduvad.


Mul on reis/lennupilet juba ostetud, aga reisile ei ole veel läinud. Samas ei ole ma veel kindlustust ostnud. Kui ostan praegu reisikindlustuse, siis kas see katab Islandi vulkaanipurskest tuleneva reisitõrke kahju?

Vormistades praegu Seesami reisikindlustuse koos reisitõrke kattega, ei kehti see enam vulkaanipurskest tekitatud reisitõrke kahju osas. Põhjus on selles, et sellisel juhul ei ole enam tegu reisija jaoks ettenägematu ja ootamatu sündmusega, sest tekkinud ohust on avalikkust juba teavitatud. Juhtumite puhul, mis ei ole seotud Islandi vulkaanipurskest tingitud lennuliikluse häiretega, on kindlustus täiesti kehtiv, seda nii meditsiiniabi, pagasikindlustuse kui ka reisitõrke osas.

Olen juba reisile läinud ja nüüd ei pääse enam koju. Millised on minu õigused reisijana ja kuidas peaksin antud olukorras käituma?

• Säilitage rahu ja pöörduge esmase info saamiseks oma reisikorraldaja või lennufirma poole.
• Tehke kõik, et vähendada võimalikke kulusid ja leppetrahve (võimalusel tühista või muuda oma pileteid ja broneeringuid).
• Paluge reisikorraldajal või transpordiettevõttel väljastada kirjalik tõend reisi ärajäämise või hilinemise kohta.
• Kasuks tuleb ka lennuaegade tabloo pildistamine, kus on näha teie lennu nimetus, number ja staatus, hilisemaks reisiga seotud muudatuse tõendamiseks.
• Vastavalt Euroopa Liidu Komisjoni seisukohale on lennufirmadel jätkuvalt kohustus pakkuda ärajäänud või edasilükatud lendude puhul reisijatele nii majutust kui ka ooteajaga proportsionaalselt piisavat toitlustust.
• Kui otsustate pakutud majutusest ja/või transpordist loobuda, tuleb transpordiettevõtet sellest koheselt teavitada. Loobumisotsus peab olema mõistlik ja põhjendatud, vastasel juhul on kindlustusel õigus kahjuhüvitist vähendada või maksmisest keelduda.
• Hoidke alles kõik olemasolevad sõidupiletid, lisakulutusi tõendavad dokumendid ja tšekid.

Mida hüvitab kliendile Seesam?

Reisi katkemise puhul hüvitab Seesam mõistlikud alternatiivse transpordivahendi kasutamise kulud odavaimas saadaolevas hinnaklassis (rongi-, bussi-, laeva- jm piletid) ja mõistlikud lisandunud majutuskulud, sealjuures arvestatakse seda, kas kliendil on õigus nõuda kompensatsiooni mõnelt muult teenusepakkujalt (nt lennufirma).

Kui olen Eestisse tagasi jõudnud, kuidas peaksin edasi toimima? Kuidas saan oma kulutuste eest raha tagasi ja kelle poole pean pöörduma?

• Tagasi koju jõudes pöörduge esmalt kindlasti transpordiettevõtte, teenusepakkuja ja/või reisikorraldaja poole kahjuhüvitise taotlemiseks.
• Seejärel esitage Seesamile hüvitistaotlus (hiljemalt ühe kuu jooksul pärast reisi lõppemist).
• Seesam hüvitab oma klientidele kahju, mis ei kuulu hüvitamisele lennu- või majutusettevõtte poolt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles