Turismifirmade liit: turismisektori usaldusväärsus on tähtis

, Eesti Turismifirmade Liidu tegevdirektor
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Tarbija24.ee avaldab Eesti Turismifirmade Liidu tegevdirektori Kersti Kondi vastulause Marina Lohki arvamusloole «Aukudega usaldus».


Postimehe ajakirjaniku Marina Lohki arvamusloos «Aukudega usaldus» (PM, 5. märts 2010) toodud kriitikaga turismimessil lennupileteid müünud ja hiljem kliente petnud firma suhtes tuleb nõustuda.

Messi peakorraldaja, Eesti Turismifirmade Liidu (EFTL) hinnangul on Reisima.net taga seisva Digistar Group OÜ pankrotiprotsess kahetsusväärne ja mõjub kogu Eesti turismisektori usaldusväärsusele halvasti.

Eesti Turismifirmade Liit on enda üheks peamiseks eesmärgiks seadnud siinse turismisektori maine ja ausa konkurentsi eest seismise. Siiski tuleb arvesse võtta, et tegemist on turismifirmade vahelise vabatahtliku ühendusega, mille peamine hoob sektorit mõjutada on läbi meiega liitunud liikmete tegevuse.

Liit pole politsei, maksuamet või tarbijakaitse ja meil puuduvad õiguslikud võimalused sundida kõiki Eestis tegutsevaid turismifirmasid meie seatud reegleid järgima. Kõnealune Reisima.net ei ole liidu liige ega pole liikmesust ka kunagi taotlenud.

Messi toimumise eel või ajal ei olnud Reisima.net-i majandusraskused korraldajatele ega ajakirjandusele või laiemale avalikkusele teada. Vastasel juhul oleks messil toimuvat kajastanud arvukad meediaväljaanded seda teemat kindlasti puudutanud.

Eesti Turismifirmade Liidul polnud mingit alust Reisima.net-iga sõlmitud lepingut üles öelda. Tagantjärele tarkus siin ei aita. Me ei saa ju ka Postimehele kui turismimessi ametlikule meediapartnerile ette heita, et veidi enne messi ilmunud Touresti erilehes oli ka Reisima.net ära toodud?

Eesti Turismifirmade Liit ja selle liikmed ei saa kahjuks võtta vastutust kõigi Eesti turismisektoris tegutsevate firmade eest. Saame vaid soovitada klientidel enne ostu sooritamist uurida reisifirma tausta: milline on antud firma tagatis majandustegevuse registris, milline on firma finantsseis, mida näitab krediidiinfo, kas ettevõte on ETFLi liige jne. Kahtluste korral võib alati meie poole pöörduda ja püüame anda parimat nõu.

Samuti ei soovi me kuidagi õigustada olukorda, kus turismimessil kas tahtlikult või tahtmatult peteti kliente. Võin kinnitada, et Eesti Turismifirmade Liit on teinud oma järeldused ja püüab järgmise turismimessi eel pidada tarbijakaitseametiga senisemast tihedamat infovahetust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles