Reisifirma vedas kliente ninapidi

Piret Lakson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Inimene ei saanud reisida Hiiumaale ning jäi ilma reisi eest tasutud rahast.
Inimene ei saanud reisida Hiiumaale ning jäi ilma reisi eest tasutud rahast. Foto: Margus Ansu

Tarbijakaebuste komisjon arutas reisifirma OÜ Ramiro Travel kliendi kaebust, mille kohaselt tasus inimene ettevõttele Hiiumaa reisi eest 90 eurot. Ootamatult jättis firma aga reisi ära ning tarbija pole oma raha tänaseni näinud. Komisjoni kinnitusel on sama ettevõtte vastu esitanud kaebuse veel mitmed tarbijad.

Reisi maksumus kahele inimesele oli 90 eurot, tarbija tasus käesoleva aasta 24. aprillil kogu summa. Reis pidi toimuma 18. mail, kuid päev enne reisi algust teavitas ettevõte, et reis jääb ära, kuna pole piisavalt reisijaid.

Kaupleja lubas tarbijale raha tagastada paari tööpäeva jooksul, kuid ei teinud seda. 20. mail läks klient reisifirma kontorisse, kus aga ei olnud kedagi. Seejärel üritas ta firmaga alates 21. maist telefonitsi korduvalt ühendust saada, kuid telefon oli välja lülitatud.

Ühes e-kirjas lubas firma 90 eurot tarbijale tagastada hiljemalt juuni keskel, kuid seejärel lükkas veelkord tähtaega edasi, lubades reisitasu tagastada hiljemalt 22. juunil. Lubatud tähtpäeval aga klient raha ei näinud ning see on siiani tagastamata.  

Klient pöördus tarbijakaitseameti poole. Ametile saadetud e-kirjas väidab reisifirma, et ei saa võlgu maksta, kuna neil pole piisavalt raha. Kirjas palutakse raha tagastamiseks lisaaega.

Augusti keskel esitas tarbija avalduse tarbijakaebuste komisjonile. Kaupleja ei ole vastanud ei kaebusele ega ka Tarbija24 küsimustele. Ramiro Travel'i vastu on esitanud kaebuse veel mitmed tarbijad põhjusel, et kaupleja on jätnud kokkulepitud reisiteenuse osutamata.

Komisjoni liikmed leidsid, et kliendi avaldus tuleb rahuldada, kuna kaupleja jättis täitmata lepingust tuleneva põhikohustuse pakkuda kokkulepitud ajal reisiteenust ning tagastamata tarbijalt saadud reisitasu.

Otsuses seisab, et kokkulepitud reisi ärajäämisel jäi tarbija ilma sellest, mida ta õigustatult reisilepingust lootis, ning reisitasu tagastamata jätmine vaatamata korduvalt antud lubadustele annab mõistliku põhjuse eeldada, et kaupleja ei täida oma lepingulisi kohustusi ka edaspidi.

Kauplejal on kohustus tagastada tarbijale 90 eurot. Komisjoni otsuse täitmise tähtaeg on üks kuu. Kui pooled komisjoni otsusega ei nõustu või seda ei täida, on neil õigus pöörduda vaidluse läbivaatamiseks maakohtusse. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles