Tarbijakaitse: saamata puhkusepäevad peab reisifirma hüvitama

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Mihkel Maripuu

Lisaks sellele, et reisijal on reisi viibimisel võimalik reisifirmaga sõlmitud lepingust taganeda ja raha tagasi nõuda, saab ta reisi lühenemisel nõuda hüvitist saamata jäänud puhkusepäevade eest.


«Kuni reisi väljumiseni ehk kogu ootamise aja jooksul on tarbijatel kaks valikuvõimalust - kas oodata uut väljumisaega või taganeda lepingust, küsides ettemakstud raha tagasi,» selgitas tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski.

Kui reisijate puhkus lüheneb mõne päeva võrra, siis on neil õigus nõuda hinna alandamist. Reisikorraldajal on võimalik arvestada välja reisija ühe päeva maksumus proportsionaalselt kogu reisi maksumusest ning hüvitada saamata jäänud puhkusepäevad.

Juhul kui reisi pikkus ei muutu, vaid reis justkui oleks kaks päeva nihkes, siis reisikorraldaja peaks kompenseerima tarbijatele tekitatud ebamugavused. Selliste ebamugavuste hüvitamine peab toimuma poolte kokkuleppel. «Kas antud juhul Travel INi pakutud üks ekskursioon korvab selle ebamugavuse, seda ei saa meie hinnata - seda saab öelda vaid reisija ise,» selgitas Turetski.

Kui reisija ei leia reisikorraldajaga teda rahuldavat kokkulepet, võib ta mittevaralise ehk moraalse kahju hüvitamiseks ka kohtu poole pöörduda.

Kui pakutud hoolitsus ei ole olnud piisav ning tarbija on teinud põhjendatuid täiendavaid kulutusi, on tal õigus nõuda nende kulude hüvitamist. Kõikide kaebuste ja nõuetega tuleb pöörduda reisiettevõtja poole. Kui probleemile ei saada rahuldavaid lahendusi, võib konsulteerida ka tarbijakaitseametiga nõuandetelefoni 1330 vahendusel või kirjalikult info@tka.riik.ee.

Tarbijakaitseametisse esitatud kaebused reisiteenuste osas on sagenenud, moodustades 2009. aastal koguni 11 protsenti kõikidest kaebustest. Kõige levinumad probleemid ongi seotud pakettreisi väljalennu hilinemisega, mistõttu puhkus lüheneb.

Sagedased on kaebused, mis on põhjustatud reisi mittevastavusest tellitule, peamiselt hotelli taseme ja majutustingimuste osas (puudub lisavoodi, hotellis remont pooleli, toas puudub konditsioneer jms). Pretensioone on põhjustanud ka ootustele mittevastav toitlustus, sealhulgas jookide osa paketi hinnas, samuti piiratud ligipääs rannale.

Üsna sageli on ametisse pöördumise põhjuseks rahulolematus reisikorraldajaga seetõttu, et viidates sihtkoha hotelli tegevusele ning hotelli ülebroneerimisele asendab reisikorraldaja varem välja pakutud ja kinnitatud majutuse teise nö samaväärse majutuse vastu. Samas ei arvesta reisikorraldaja sageli vahetuse puhul kõikide tarbijale oluliste tingimustega.

Reisikorraldaja ei tohiks asendamisel lähtuda pelgalt hotelli tärnidest. Ostuotsuse on tarbija teinud kindlate kriteeriumite alusel - näiteks majutuse asukoht ranna ja keskuse suhtes, ligipääs, täiendavad teenused jms.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles