Hiiumaa kiratsev praamiliiklus halvab saare elu

Erik Henno
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Aldo Luud / Õhtuleht

Madala veetaseme tõttu ümberkorraldatud Hiiumaa ja mandri vaheline laevaühendus on andnud tõsise hoobi Hiiumaa majandusele ja piirab inimeste liikumist.

Paljud hiidlased on laevaliiklust korraldava laevakompanii Väinamere Liinid peale tigedad ja kahtlustatakse isegi vandenõud, et hiidlasi pitsitatakse meelega, teatas Reporter.ee.

Hiiumaa elanike arvates võiks laevakompanii panna Hiiumaa ja mandri vahele käima veel ühe väikse parvlaeva. Arvatakse, et praegu Saaremaa ja Hiiumaa vahet sõitva parvlaeva Kõrgelaid tuleks panna sõitma mandri ja Hiiumaa vahele, sest sel laeval olevat tema praegusel liinil väga vähe sõitjaid.

Väinamere Liinid juhataja Urmas Treiel ei pea seda aga heaks ideeks.

«Kaalusime läbi kõik võimalused olukorra operatiivseks lahendamiseks ning jõudsime järeldusele, et ainuvõimalik lahendus ühenduse tagamiseks on jätta parvlaev Kõrgelaid Triigi-Sõru liinile, kus ta suudab teenindada regulaarset graafikukohast liiklust ning tagada Hiiumaale eluliselt olulise ühenduse Saaremaaga ja sealtkaudu mandriga,» Treiel.

«Kui suunata Kõrgelaid Rohuküla-Heltermaa liinile, väheneks ligipääs Hiiumaale, sest Triigi-Sõru liinil suudab Kõrgelaid praegustes ilmastikuoludes teenindada päevas graafikukohaselt 6 ringi reise, ent Rohuküla-Heltermaa liinil tuleks laev toime vaid vabagraafikus liikudes maksimaalselt 3-4 ringiga. Hetkel on ühe ringi kestvus pikenenud juba kolmandiku võrra ning jääolude süvenedes pikeneb veelgi. Sealjuures püsib raskete jääolude ning nädala teiseks pooleks prognoositud külma süvenemise tingimustes oht, et Harilaid ja Kõrgelaid ei suudaks Heltermaa-Rohuküla liinil enam jääoludega toime tulla. Ettevõtte jaoks tähendab Kõrgelaiu jätmine Triigi-Sõru liinile küll lisakulu, aga reisijate ja kaubaveo peale mõeldes on see kindlaim lahendus - vastasel korral riskiksime olukorraga, kus laevad jäävad jäässe ning katkeb igasugune ühendus Hiiumaaga,» lausus Treiel.

Treiel lisas, et Kõrgelaiu ajutisel viimisel Hiiumaa ja mandri vahelisele liinile võib Triigi-Sõru liini taaskäivitamisel tekkida Kõrgelaiu naasmisel probleeme, eriti võttes arvesse lähemate päevade prognoose õhutemperatuuri osas, kuna juba praegu on kiire jäätumise tõttu laeval probleeme hommikuste reiside graafikus hoidmisega.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles