Puhkajat vihastas Türgis varahommikune suveniiride ostmise peatus

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Suveniirikiosk Türgis.
Suveniirikiosk Türgis. Foto: Joosep Martinson / Õhtuleht

Türgis puhanud peret pahandas, et kuigi lennukile jõudmiseks tuli tõusta enne kukke ja koitu, tegi firma teel lennujaama ikkagi nö kohustusliku suveniiride ostmise peatuse. Reisifirma kinnitusel on peatus põhjendatud.

«Perega Türgis puhates tuli meil hakata varahommikul lennujaama sõitma,» meenutas nördinud Maria 21. septembril toimunut. Kuigi nende hotell oli viimane, kust inimesi peale võeti, pidi pere ikkagi hiljemalt 5.30 tõusma, et bussile jõuda. «Kui me olime veidi aega sõitnud, siis peeti buss mingite putkade juures kinni ja inimestele öeldi, et tegu on tehnilise peatusega 10 minutit.

«Tegelikult venis see peatus pea pooletunniseks ja bussiga sellel ajal küll midagi ei tehtud,» rääkis naine. Küll aga soovitas giid inimestel minna suveniire ostma, sest see olevat viimane võimalus neid soodsalt saada ja kui võtta giidi käest kupong, siis saavat ka viis protsenti hinnaalandust. Maria sõnul pool bussi läkski sisseoste tegema ja teised olid pahased, et miks neil ei lastud pooltundi kauem magada ja ilmaasjata liiga vara üles aeti. «Huvitav, kui palju suveniirimüüjad reisifirmadele selliste «tehniliste peatuste» eest maksavad,» oli ta pahane.

«Kas ja kui suurt boonust giidid saavad on ajalehe Postimees poolt asjakohatu küsimus ning reisikorraldaja jätab endale õiguse sellele küsimusele mitte vastata,» vastas Goadventure jurist Ulvi Moesaar. Tema sõnul kestavad Türgi reiside transfeerid sõltuvalt hotelli ja lennujaama vahelisest kaugusest kuni kaks tundi. «On üsna loomulik, et peale hommikukohvi hotellis soovivad paljud reisijad erinevatel põhjustel üsna pea vahepeatust,» selgitas Goadventure jurist Ulvi Moesaar. Tema sõnul on 20minutiline vahepeatuse jooksul võimalik vajaduse korral kasutada tualetti, sirutada jalgu, osta toitu või joogivett. «Võimalus vajadusel osta koju suveniire ja maiustusi, sest lennujaamas on need kordades kallimad,» tõi ta veel ühe põhjuse välja.

Moesaare sõnul on kahetsusväärne, et reisija transfeeri 20-minutilist vahepeatust sundolukorrana tõlgendas. «Reisikorraldajal on kahju, et reisija ei saanud 20 minutit kauem magada, nagu ta oma pöördumises väljendab,» sõnas jurist. Reisifirma kinnitusel ei ole seni sarnaste transfeeribusside peatumistega märkimisväärseid arusaamatusi ega probleeme olnud.

«Reisijad ei ole suveniiride poest kohustatud midagi ostma ning 20 minutit transfeeri vahepeatuseks on kõigi reisijate vajadusi arvestades igati mõistlik aeg,» on Moesaar veendunud. Ta lisas, et reisikorraldaja ei kommenteeri giidi poolt vahepeatuse põhjendust tehnilise peatusena, kuna ei ole teada, mida täpselt ja  mis keeles öeldi ja kuidas keegi öeldust aru sai. Ta lubas, et vastav päring esitatakse giidile ja transfeere korraldavale partnerfirmale.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles