Euroopa Parlament: pankrotistunud lennufirma reisijad peaksid saama hüvitist

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Mihkel Maripuu

Reisijad, kes on broneerinud pileti lennufirmale, mis läheb pankrotti, peaksid saama hüvitist ja abi, rõhutasid EP saadikud Euroopa Komisjonile.


Täna vastu võetud resolutsioonis rõhutab Euroopa Parlament, et komisjon peaks kaaluma võimalust esitada õigusakti ettepanek, mis tagaks, et reisijaid ei jäeta lennufirma pankroti puhul saatuse hooleks, ilma majutuse või kojulennuta.

Saadikud tegid ettepaneku asutada vajalik hüvitiste reservfond. Kõikide lennuliinide ühes suunas lendavate reisijate puhul tuleks vabade istekohtade olemasolul järgida vastastikuse vastutuse põhimõtet, mis tagaks, et lennuta jäänud reisijad saaksid koju sõita.

Alates 2000. aastast on Euroopa Liidus pankrotti läinud 77 lennuettevõtjat. Värskeim näide on SkyEurope, mis läks sel suvel pankrotti ning jättis paljud pileti ostnud reisijad hüvitiseta.

Praegu kehtiv ELi seadusandlus puudutab piletite müüki ja hindade üheselt mõistetavust ning kompensatsiooni reisijaile, kes jäetakse lennult maha. EP saadikute arvates on vaja korrastada ka see osa reisijate kaitset puudutavatest küsimustest, mis on seotud elektrooniliste piletite kompenseerimisega lennufirma pankrotistumisel.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles