Turiste ootas Egiptuses ees räpane ja inimtühi hotell

Tiina Kaukvere
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Puhkus.
Puhkus. Foto: Panther Media / Scanpix

Reisifirmalt Sky Travel pakettreisi ostnud kliendid sattusid Egiptuses hotelli, kus oli teenindushooaeg lõppenud ja toad koristamata.

Reisifirma Sky Travel klient pöördus tarbijakaebuste komisjoni, kuna ei olnud rahul pakettreisiga. Nimelt ostis klient reisifirmalt viimase hetke pakkumisena reisi kahele Egiptusesse Hurghadasse ajavahemikuks 16 kuni 23 detsember 2012. Sõit läks maksma 530 eurot. Komisjoni kinnitusel kasutas kaupleja Sky Travel kaubamärki ja Sky Travel oli ka tasu saaja.

Hotellina oli arvel märgitud «Fortuna 3*» ning teenuse tasemeks «kõik hinnas». Reisitingimusteks olid aga Sky Travel kodulehel olevad tingimused.

Kohapeal majutati tarbija kolme tärni hotelli Les Rois, kuid see ei vastanud tarbija ootustele – hotellis oli teenindushooaeg lõppenud ning tarbija oli oma kaaslasega ainus külaline. Toad olid koristamata, basseinivesi must, toas oli ukselukk ja aken katki. Lisaks olid voodipesu ja käterätikud räpased ning tarbijale ei pakutud teenust «kõik hinnas».

Komisjoni otsusest selgub, et tarbija pöördus kaupleja kohapealse esindaja poole, kes paigutas kliendid reisi kolmandal päeval teise hotelli. Samas tekkisid kliendil hotelli vahetamisega kulud, kuna vaja oli teha rahvusvahelisis kõnesid kauplejale.

Sky Travel kinnitas, et oli üksnes reisivahendaja, korraldajaks oli aga Lätis asuv äriühing SIA GoAdventure. Komisjoni hinnangul tarbijal selle kohta teavet ei olnud. Kuigi arvel on reisikorraldajana märgitud GoAdventure, siis puudusid seadusega ettenähtud andmed – reisiettevõtja nimi, aadress, kontaktandmed, majandustegevuse registri registreeringu number.

Seega sai komisjoni hinnangul tarbija pidada üksnes Sky Travelit reisikorraldajaks. Ka esitas tarbija kaebuse Sky Traveli vastu.

Lisaks tekitas segadust arvel olev viide «Fortuna 3*». Tarbija sai aru, et tegemist on hotelliga, mis kannab nime Fortuna. Selgus aga, et «Fortuna 3*» tähendas loteriimajutust. Seda selgitust ei olnud kaupleja arvel ega reisitingimustes. Samuti puudus selgitus kaupleja kodulehelt. Kuna sellisesse hotelli tarbijat ei majutanud, rikkus komisjoni hinnangul Sky Travel lepingutingimusi.

Sky Travel: süüdi on Läti GoAdventure

Klient nõudis, et reisifirma Sky Travel hüvitaks talle rahvusvaheliste kõnede kulud summas 150 eurot. Sky Travel sellega ei nõustunud. Sky Travel tegi küll ettepaneku, et hüvitab tarbijale kuludest 50 eurot rahas ja 60 eurot kinkekaardina. Sellega ei nõustunud aga tarbija.

Sky Travel saatis Tarbija24le kirjaliku kommentaari, milles kinnitas, et ei ole tarbijakaebuste komisjoni otsusega täies mahus nõus. Lisaks sellele, et arvel oli kirjas, et reisikorraldaja on GoAdventure, saadeti Sky Traveli kinnitusel arve lisana ka GoAdventure reisi tüüptingimused.

Sky Traveli kinnitusel kirjutas klient peale reisi, et ei omab pretensioone vaid GoAdventure suhtes.  

Sky Travel ei ole enda kinnitusel nõus kannatama tegeliku rikkuja asemel ning ei ole nõus mingit kahju hüvitama. Samuti olevat olnud arusaamatu reisija väide, et ta ei saanud aru, mida tähendab «Fortuna». Nimelt saadeti reisijale ka loetelu erinevatest hotellidest, mis loteriimajutust pakkusid.

Veel kinnitas Sky Travel, et telefonikõnede kahju suurus ei olnud 150 eurot ning komisjon ei arvestanud tõenditega.

Läti SIA GoAdventure kinnitas, et kuna tarbijakaitsjate poole pöörduti just kaebusega Sky Traveli suhtes, siis ei olnud tarbijad suure tõenäosusega saanud Sky Travelilt informatsiooni tegelikust reisikorraldajast.

Läti firma sõnul ei seisne edasimüüja töö pelgalt reisipaketi müümises ja tarbijalt raha vastu võtmises, vaid ka korrektses, nõuetekohases ja üheselt arusaadavas dokumentide vormistamises ja klientidele õige info andmises.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles