Millised on reisija õigused lennufirma streigi korral

Streigi tõttu tühistatakse palju lende.

FOTO: AP/Scanpix

Reisibüroo Estravel jagab soovitusi neile, kes plaanivad täna-homme sõita Euroopasse, kuna mitmes riigis algas täna lennujuhtide streik.

Täna alanud Prantsusmaa lennuliiklusteenistuse töötajate streik mõjutab paljude reisijate plaane, sest Prantsuse lennujaamadest algavad või seal lõppevad lennud on suures osas tühistatud, teatas Estravel.

Streik peaks  kestma 11. juunist kuni 14. juuni hommikuni. Lendude tühistamisest on teatanud Finnair, Lufthansa, British Airways, Ryanair ja Easyjet. Ka Estonian Air andis teada, et streigi perioodil tuleb arvestada võimalike kõrvalekalletega lennugraafikus.

Võimalik, et lähiajal liituvad streigiga ka mõned teised EL-i liikmesriigid - Austria, Belgia, Bulgaaria, Ungari, Itaalia, Portugal, Hispaania, Suurbritannia ja Slovakkia. Hoiame olukorral silma peal ja anname muutustest teada.

Vastavalt Euroopa Liidu määrusele 261/2004 on streigi tõttu ärajääva lennu puhul lennufirmal kohustus pakkuda reisijale hoolitsust, milleks on ooteajaga võrreldes piisav toitlustamine, vajadusel majutus ning transport hotelli ja lennuvälja vahel. Lennu ärajäämisel (või vähemalt 5 tunni hilinemisel) on lennufirmadel kohustus pakkuda piletiraha tagastamist või ümberbroneerimist hilisemaks ajaks. Lennufirmad ei ole kohustatud pakkuma ümberbroneerimist mõne muu ettevõtte lendudele (või muud liiki transpordiühendusele) või täiendavat rahalist kompensatsiooni.

Streik, mis võib alates homsest kaasata ka rongiliiklusteenistuse töötajaid, on suunatud Euroopa Komisjoni kava vastu luua Euroopasse ühtselt reguleeritud õhuruum, millest tulenevalt kardavad ametiühingud olulist töökohtade kadu kohalikes lennuametites, millest enamik on riigiasutused.

Nõuanded lähiajal Lääne-Euroopasse (või sealtkaudu edasi) reisijatele:

-    enne lennujaama minemist kontrolli lennufirma kodulehelt, kas Sinu lend väljub õigeaegselt;

-    ole ühenduses lennufirma või reisibürooga ja jälgi uudiseid streigi toimumise või lõppemise kohta;

-    kui Sinu lend on tühistatud, siis on lennufirma kodulehel enamasti kirjas, kas pakutakse uue lennuaja broneerimise võimalust või makstakse raha tagasi;

-    küsimuste või murede korral võta ühendust oma reisikonsultandiga v

-    enamik tavapärastest Eestis müüdavatest reisikindlustustest streigi puhul ei kaitse (streiki loetakse force majeure´iks).

Populaarne

Tagasi üles