Klient sai Estonian Airi lennu hilinemise tõttu 3661 eurot hüvitist

Tiina Kaukvere
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Estonian Airi lennuk.
Estonian Airi lennuk. Foto: Laura Oks / Postimees

Estonian Airi lennuki hilinemise tõttu mitmest lennureisist maha jäänud klient sai hüvitiseks 3661,29 eurot.

Tarbija ostis kolmele inimesele Estonian Airilt piletid liinil Vilnius – Tallinn – Amsterdam. Piletite eest tuli tasuda 550,50 eurot, seisab tarbijakaebuste komisjoni otsuses. Lennuk pidi väljuma Vilniusest kell 6 hommikul ja saabuma Tallinnasse kell 7. Amsterdami lennu väljumisaeg oli Tallinnast 7.35 ja saabumine Amsterdami kell 9. Sealt edasi sooviti lennata Peruusse Limasse. Selleks oli soetatud Air France KLM piletid hinnaga 3110,79 eurot. Amsterdamist pidi lend väljuma samal päeval kell 12.25. Tarbija soetas piletid teades, et tal on piisavalt aega, et jõuda Lima lennule. Nii andsid reisijad Vilniuse lennuväljal ära pagasi, mis suunati lõppsihtkohta Limasse lähtudes KLM pardakaardist.

Probleemid tekkisid aga kohe pika reisiteekonna alguses Vilniuses, kui ilmnes, et lennukil on tehniline probleem, mis takistab väljalendu. Kliendid teavitas koheselt stjuardessi, et neil on väljalend Tallinn-Amsterdam kell 7.35, mis tähendab, et lendude vahe on väga väike. Lisaks räägiti plaanis sõita Amsterdamist edasi Limasse. Stjuardess kinnitas, et lennufirma ei jäta oma reisijaid maha, kui on registreeritud edasilend.

Tehnilise probleemi kõrvaldamine võttis aga aega terve tunni ja Tallinnasse jõuti alles 7.59. Amsterdami lennuk oli väljunud ja mures kliendid pöördusid Estonian Air esindusse, kus pakuti ainsa võimalusena samal päeval Amsterdami jõudmiseks ühendust Kopenhaageni kaudu. Siis oleks aga Amsterdami jõutud alles 15.30, mis tähendab, et Lima lennust oleks ikkagi maha jäädud.

Telefonitsi suheldi ka Air France KLM esindusega, kust öeldi, et järgmiseks päevaks on saada vaid äriklassi piletid, ülejärgmiseks tavaklassi piletid. Ees ootas veel halbu uudiseid. Air France KLM esindusest selgitati, et kui esimesele lennule ei jõuta, siis ei saa kasutada ka tagasilennupileteid. Seega oleks klientidel tulnud tasuda lisaks ööbimiskuludele Amsterdamis ka uued edasi-tagasi lennupiletid Limasse. Reisis pettunud tarbijad leidsid, et Estonian Air ei paku sobivad lahendust, võtsid rendiauto ja sõitsid tagasi Tallinnast Vilniusesse.

Lennuamet ei pidanud probleemi erakorraliseks

Asja nii aga ei jäetud. Reisijad nõudsid tarbijakaebuste komisjoni vahendusel Estonian Airilt hüvitist – 550,50 eurot lennupiletite eest, 3110,79 eurot Air France KLM piletite eest ja autorendi eest 388,56 eurot. Kokku nõuti hüvitist summas 4049,85 eurot.

Estonian Air teatas, et lennu hilinemine oli seotud tehnilisest rikkest tingitud erakorralise asjaoluga, mida ettevõtja ei saanud ette näha. Lennufirma viitas rahvusvahelise õhuveo nõuete ühtlustamise konventsioonile, mille kohaselt on küll vedaja vastutav kahju eest, mis tulenes reisijate, pagasi või lasti hilinemisest õhuveol. Kuid antud juhul olevat tegemist konventsioonis viidatud juhtumiga, mille kohaselt vedaja ei vastuta hilinemisest tulenenud kahju eest, kui ta tõendab, et võttis kasutusele kõik vajalikud meetmed kahju vältimiseks, või ei olnud võimalik asjakohaseid meetmeid kasutusele võtta.

Ehkki lennuamet oli seisukohal, et nimetatud reisiga seotud tehnilist probleemi ei saa pidada erakorraliseks asjaoluks, siis Estonian Air pidas seda seisukohta ekslikuks.

Estonian Air kinnitas, et oleks taganud tarbija poolt soovitud lõppsihtkohta Limasse viimise juhul, kui reisija oleks tema kaudu ostnud lennupiletid sihtkohaga Lima. Antud juhul käsitles lennufirma lõppsihtkohana Amsterdami ja sinna oli Estonian Air nõus oma kliente veel samal päeval sõidutama. Ka leidis Estonian Air, et ei pea hüvitama autorendi kulusid, kuna Tallinnast väljub Vilniusesse kolm lendu päevas. Samas oli lennufirma nõus hüvitama reisipiletid maksumusega 550,50 eurot.

Tarbijakaebuste komisjoni istungi käigus lepiti kokku, et Estonian Air selgitab välja, kas Air France KLM on valmis hüvitama kasutamata jäänud piletite maksumuse. Istungile järgneval päeval andis Estonian Air teada, et kokkulepe on saavutatud ka KLM piletite hüvitamise osas. Kokkuleppe täpset sisu komisjoni otsuses välja ei toodud. Seega lubas Estonian Air, et hüvitab kümne päeva jooksul lennupiletite maksumuse summas 3661,29 eurot. Tarbija oli otsusega rahul.

«Ühiste lennupiletite puhul (kui lennupiletid on koos ostetud) vastutab reisijate lõppsihtkohta toimetamise eest vedaja, kelle lennureisi ajal kõrvalekalle aset leidis,» kommenteeris Tarbija24le juhtunut Estonian Airi kliendisuhete juht Martin Kaerlepp. «Kuna antud juhul olid kliendil ostetud eraldi piletid, siis ei saanud vedaja toimetada reisijaid lõppsihtkohta ning reisijad loobusid reisist. Seetõttu selline lahend mõlema poole kompromissina sündis. Soovitame enne reisi osta ka kindlustus,»lisas Kaerlepp.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles