Tuntud reisifirma sattus viletsa majutuse pärast musta nimekirja

Puhkus.

FOTO: PantherMedia / Scanpix

Tuntud reisibüroo Baltic Tours sattus tarbijakaitseameti musta nimekirja, kuna ei ole täitnud tarbijakaebuste komisjoni otsust ja hüvitanud kliendile rikutud reisi. Baltic Tours arvab, et reisi eest peaks vastutama hoopis reisikorraldaja.

Jaanuaris kirjutas Tarbija24 juhtumist, kus reisibüroo Baltic Tours kliendid sõitsid Bulgaariasse Kuldsete Liivade keskusesse ja lootsid, et hakkavad elama neljatärnihotellis Elena, mis sobib lastega peredele. Kohale jõudes majutati osa reisijaid nende kirjeldusel hoopis poolkeldrikorrusel asuvatesse ruumidesse, kus oli mööblit nii palju, et liikuda oli raske. Lisaks oli mööbel katkine, kapi tagaküljel hallituse jäljed ja dušisegisti räpane. Laealustest akendest paistsid vaid betoonist piirded, tõrvapapiga kaetud katus ja suitsukonid.

Järgmisel päeval pöördusid reisijad hotelli Elena teenindaja, reisisaatja ja ka telefonitsi reisibüroo Baltic Tours poole palvega, et hotellitoad ümber vahetataks. Vajadusel oldi nõus ka lisaraha maksma. Soov jäeti rahuldamata.

Juhtum jõudis tarbijakaebuste komisjoni. AS Baltic Tours on tarbijakaitseametile ja komisjonile teatanud, et AS oli üksnes vahendaja, reisikorraldaja aga Tez Tour OÜ, kes sõlmis klientidega ka pakettreisilepingud. Tez Tour  on vastanud Tarbijakaebuste komisjonile, et reis ei vastanud lihtsalt turistide subjektiivsele ettekujutusele, selle eest ei saa korraldaja vastutada.

Komisjon otsustas ikkagi, et klientidele tuleb tagastada pool makstud reisitasust. Pakettreisi eest tasus üks klient 1597 eurot, teine 1492 eurot.

Baltic Toursi meelest on otsus ebaõige

«Baltic Tours ei ole tarbijakaebuste komisjoni otsust täitnud ega ole teavitanud tarbijakaitseametit sellest, et pöördub kohtusse sama vaidluse läbivaatamiseks,» põhjendas tarbijakaitseameti pressiesindaja Kadri Paul, miks Baltic Tours tänaseks tarbijakaitseameti mustas nimekirjas on.

«Baltic Tours selgitab, et jaanuari alguses tehtud tarbijakaebuste komisjoni soovituslik otsus on jäänud ettevõtte poolt täitmata, sest komisjon on oma soovitusliku otsuse tegemisel jätnud tähelepanuta mitmeid väga olulisi faktilisi asjaolusid ja tõendeid,» põhjendas Baltic Toursi müügijuht Margit Lõiv. Ettevõtte hinnangul on tulemuseks see, et tehtud on ebaõigeid järeldusi ja jõutud ebaõige lahenduseni, mida ei ole võimalik kuidagi võtta seadusliku ja põhjendatud soovitusena menetluse lõpetamisel.

«Sisuliselt oli tegemist kahe tarbija poolt ostetud reisikorraldaja Tez Touri pakettreisiga, mille majutuse osa oli ebakvaliteetne ja ei vastanud seaduses sätestatud minimaalsetele nõuetele. Komisjon jättis aga asja menetlemisel tähelepanuta, et pakettreisilepingu täitmise ja majutuse kvaliteedi eest vastutab reisikorraldaja ehk Tez Tour,» põhjendas Lõiv.

Baltic Tours kaalub kohtusse pöördumist.

Populaarne